El cotxe elèctric

Barcelona multiplicarà per sis els punts de recàrrega de vehicles elèctrics

  • El consistori vol tenir una oferta de 660 punts perquè els cotxes elèctrics puguin recarregar.

  • Impulsarà una normativa pionera a Espanya per facilitar la instal·lació d’electrolineres i zones específiques de proveïment.

Barcelona multiplicarà per sis els punts de recàrrega de vehicles elèctrics
2
Es llegeix en minuts

L’Ajuntament de Barcelona vol que la ciutat disposi de més de 660 punts de recàrrega de vehicles elèctrics i per a això ha iniciat la tramitació d’una normativa que regularà la implantació d’electrolineres i de punts i estacions de recàrrega i intercanvi de bateries.

El consistori vol d’aquesta forma impulsar l’ús del vehicle elèctric, que es preveu que creixi significativament a la ciutat en els pròxims anys, i per això tramita ja una normativa pionera a Espanya que ordena la implantació dels punts de recàrrega i que permetrà multiplicar per sis l’oferta actual.

Els nous punts se situaran preferentment als aparcaments de rotació públics, a l’entorn de les rondes i als polígons industrials, i es fomentarà la conversió de les gasolineres actuals en electrolineres.

Ampliar el radi d’acció

L’Ajuntament de Barcelona va aprovar el 2020 limitar la posada en marxa de noves gasolineres –actualment, la ciutat té 92 estacions de servei– i, amb la nova normativa que ara prepara, vol posar «la ciutat a punt per a un nou model de mobilitat verda i eficient», segons ha informat aquest diumenge.

El consistori preveu que es puguin instal·lar electrolineres a les vies d’accés al Nus de la Trinitat, a les àrees industrials de la Zona Franca i el Besòs, i en algunes zones dels barris del Carmel, Can Baró, Font d’en Fargues i Guinardó i a la part nord de Sant Martí (la Verneda i la Pau; Sant Martí de Provençals, Provençals del Poblenou i el Besòs i Maresme), ja que són zones que no disposen de prou aparcaments públics per acollir els espais de recàrrega.

En queden excloses les zones de Collserola, Montjuïc, els nuclis antics dels barris, el sòl per a equipaments i els voltants d’edificis protegits. Les zones de recàrrega es podran instal·lar també als aparcaments de centres comercials, als tallers i en concessionaris de vehicles o dipòsits municipals de vehicles elèctrics.

Intercanvi de bateries

Al contrari, els punts d’intercanvi de bateries de bicicletes, patinets o vehicles de mobilitat personal similars no es podran situar a l’espai públic i d’equipaments.

La normativa que prepara el consistori estableix així mateix que els punts de recàrrega a la via pública continuaran sent «d’impuls públic» i tindran una validesa de 10 anys.

Notícies relacionades

No obstant, la normativa no altera les condicions d’implantació de punts de recàrrega elèctrica lenta o de baixa potència, ja sigui en aparcaments públics, privats o col·lectius (residencials o d’empresa), ja que estableix un punt de recàrrega per cada 10 places. Barcelona disposa actualment de 113 emplaçaments amb 869 punts de recàrrega elèctrica, el 80% d’aquests en aparcaments públics i la resta a la via pública.

El pla municipal preveu un creixement d’unes 550 instal·lacions, fins a més de 660 en total, i estableix 491 aparcaments susceptibles d’acollir punts de recàrrega i 51 gasolineres que es podran transformar en electrolineres.

Temes:

Etric