infraestuctures

El port aprova el seu pla d’actuació ferroviària

L’objectiu és assegurar l’increment del trànsit per tren

El port aprova el seu pla d’actuació ferroviària
1
Es llegeix en minuts

El consell d’administració del port de Barcelona ha aprovat el pla d’actuació estratègic per augmentar la capacitat ferroviària de la infraestructura fins que entrin en funcionament els nous accessos ferroviaris. En un comunicat aquest dimecres, el port explica que és un pla d’actuació per etapes «que ha de permetre assegurar l’increment» d’aquest trànsit amb les infraestructures actuals per continuar avançant en la intermodalitat.

La primera etapa del pla és el disseny d’una nova consigna general de circulació, un document que defineix com s’ha de circular a la zona de servei del port per optimitzar-lo i garantir la seguretat a les seves instal·lacions.

La segona etapa permetrà crear un control de trànsit centralitzat (CTC) que permetrà canviar el model de gestió actual dels trens i ampliar l’horari de prestació dels serveis ferroviaris.

Notícies relacionades

A més, facilitarà canvis tecnològics en el control remot de la circulació i la construcció de noves infraestructures ferroviàries al port. La tercera i última etapa implica la implantació d’un centre de comando ferroviari (CMF) que permetrà gestionar de forma conjunta els nous accessos quan siguin operatius i les actuals vies, a més de permetre futures ampliacions.

D’altra banda, ha aprovat iniciar la licitació dels treballs de manteniment del recinte portuari per un valor de 9,5 milions d’euros. Aquests treballs tenen un termini de dos anys amb possibilitat d’una pròrroga de dos anys més i d’un període addicional d’un altre any.