Balanç amb la pandèmia

Brico Depot va retallar el 7% la facturació però va elevar el 62,7% els beneficis

El canvi d’hàbits amb el coronavirus impulsa les vendes de productes de bricolatge

brico-depot

brico-depot

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

L’impacte de la pandèmia ha sigut desigual entre els sectors. La firma britànica Brico Depot n’és un exemple clar. L’any passat de botigues tancades va registrar a Espanya una facturació de 347 milions d’euros, el 7% menys que el 2019, però va incrementar els beneficis operatius el 62,7% fins als 4,3 milions. La clau de l’exercici va ser. segons la direcció de la firma especialitzada en productes de bricolatge. el dràstic estalvi de costos derivat del tancament de botigues i la posada en marxa a contra rellotge de la venda ‘online’, que va arribar al 4% de la facturació en el seu primer exercici a Espanya. El conseller delegat del grup a Espanya i Portugal, Mike Foulds, va reconèixer aquest dilluns que la pandèmia ha desencadenat canvis en hàbits de consum que han beneficiat l’activitat de l’empresa, fonamentalment la creixent importància de la llar, el teletreball i el bricolatge. En conseqüència, la previsió és assolir unes vendes aquest any similars o superiors a les del 2019.

Pel director financer de Brico Depot, Eduardo López Nicolás, l’evolució de les vendes registra una clara recuperació amb una alça de les vendes de fins al 23% en períodes setmanals comparables en botigues físiques, cosa que «mostra la recuperació del consum en el sector del bricolatge a Espanya». A Portugal, les vendes van pujar el 15% l’any passat.

Notícies relacionades

Davant la indecisió de la multinacional britànica fa uns anys, que es va plantejar suprimir la seva activitat a Espanya, la pandèmia ha injectat noves expectatives. Sense donar dades concretes de les estratègies a seguir, el conseller delegat a Espanya ha confirmat l’interès de la multinacional de repensar les estratègies i obrir la possibilitat d’una expansió basada fins i tot en l’obertura de botigues en formats més petits. La botiga típica de Brico Depot té entre 4.000 i 7.000 metres quadrats i pàrquing. La idea de la multinacional obrir botigues urbanes i oferir a cada país més independència en les seves estratègies de creixement. Igual que ho fan altres firmes del sector, com Leroy Merlin, podrien destinar part de la inversió a l’obertura de botigues urbanes que potenciïn la imatge de marca. Paral·lelament, estan treballant en la reordenació dels productes a la venda i la incorporació de més proveïdors locals. Aquesta estratègia ja està en marxa amb proveïdors locals de pintura amb imatge de marca pròpia reconeguda.

En qualsevol cas, continua vigent l’estratègia global d’oferir preus baixos. La marca manté una promoció, per exemple, que torna al client el doble de la diferència de preu que trobi en qualsevol producte d’un altre establiment. A més del preu, la firma està disposada a potenciar la venda ‘online’, actualment del 4% a Espanya en comparació amb el 18% en tot el grup. Durant la pandèmia, la firma va ser capaç de posar en marxa una web operativa de venda ‘online’ en només dues setmanes. L’objectiu és arribar a una quota del 10% de l’‘ecommerce’ aquest any. Una de les estratègies noves en el sector per millorar la situació financera és l’oferta d’accions als treballadors de la firma (uns 80.000 en tot el món). El 15% dels empleats han comprat accions de la seva empresa.

Temes:

Empreses