Millora dels indicadors

El trànsit de contenidors va créixer el 18% al port de Barcelona el gener i el febrer

El transport de vehicles i persones encara continua molt afectat per les restriccions de mobilitat i la pandèmia

El trànsit de contenidors va créixer el 18% al port de Barcelona el gener i el febrer
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El trànsit de contenidors va créixer el 18% al port de Barcelona en els dos primers mesos de l’any. Aquesta dada confirma la tendència iniciada a finals del 2020 i és un indicador clar que l’impacte de la crisi pandèmica comença a evitar-se. El trànsit total de mercaderies al port de Barcelona va sumar 10,5 milions de tones entre gener i febrer, amb un increment del 3,4%.

 

Sembla que l’activitat registra més animació al port de Barcelona. L’estampa dels barcos davant la bocana i el creixent atrafegament als molls s’ha constatat en les dades donades a conèixer aquest dimecres per Port de Barcelona. Durant els mesos de gener i febrer, el trànsit de contenidors va experimentar un increment del 18% que situa el moviment de contenidors en 595.073 TEU en els dos primers mesos de l’any. Aquest increment significatiu es va deure tant al bon comportament dels contenidors d’origen i destinació com als trànsits. Així, en el cas dels contenidors d’exportació i importació es va registrar una evolució a l’alça del 9,3%, sumant 333.081 TEU. Els contenidors de transbord, d’altra banda, es van incrementar un 30,8%, fins als 261.993 TEU.

 

Per països, la direcció de Port de Barcelona va destacar el «dinamisme» de les exportacions als Emirats Àrabs i a la Xina, que van créixer un 77% i un 58%, respectivament. L’Índia, amb un increment del 34%, i el Marroc, amb un augment del 23%, són altres dels mercats més actius en aquests intercanvis. Quant al trànsit total de mercaderies, entre els mesos de gener i febrer han passat pel port de Barcelona un total de 10,5 milions de tones, superant en un 3,4% les dades dels dos primers mesos del 2020. També va registrar una millora el trànsit marítim de curta distància, amb un moviment de prop de 5 milions de tones de mercaderies, fet que suposa un increment de l’1,8% respecte als mesos de gener i febrer del 2020.

 

Altres segments de trànsit, com és el cas de les mercaderies a granel, es van recuperant a poc a poc, tot i que encara no mostren un comportament positiu. Així, en el cas dels líquids a granel en els dos primers mesos de l’any es registra un moviment d’1,8 milions de tones (-23,3%). Quant als sòlids a granel, el moviment total suma 661.828 tones (-9,3%).

Notícies relacionades

 

Vehicles i passatge, els més perjudicats

Tot i que les dades positives d’alguns trànsits, en aquest inici d’any es manté la tendència negativa dels dos sectors que el 2020 ja van ser els més afectats per la pandèmia: vehicles i passatge. En el cas dels vehicles, la caiguda fins al mes de febrer és del 26,4%, amb un moviment de 81.041 unitats. Malgrat el descens, les caigudes són molt menys pronunciades que durant bona part de l’any 2021. El cabotatge és el segment més perjudicat en aquest trànsit, però en el cas de les importacions i exportacions, la caiguda es va suavitzant i ja se situa en un 21,4%. Quant al passatge, el descens ha sigut d’un 82,1% (50.020 passatgers), amb especial incidència en el trànsit de creuers, que continua sent inexistent, afectat encara per les restriccions sanitàries. En el cas dels ferris, el descens és del 55%.