Acte patronal a l’Estació del Nord
El comerç, protagonista del «Ja n’hi ha prou» dels empresaris
Representants dels empresaris recriminen al Govern i a l’Ajuntament de Barcelona la feble resposta davant l’onada de violència a la ciutat

El sector comercial es va configurar aquest dijous com a principal protagonista i impulsor de l’acte de repulsa empresarial contra els brots de violència a Barcelona. El comerç i la restauració, juntament amb el turisme, han sigut durant tota la pandèmia els sectors més afectats per les mesures de confinament i limitació de la mobilitat. L’acte apadrinat per la patronal Foment del Treball a l’antiga Estació del Nord va reflectir un posició unitària dels empresaris contra la inestabilitat i el temor d’una pèrdua d’atractiu de Barcelona per a l’activitat empresarial. Lluís Sans, president de l’associació de comerciants del passeig de Gràcia i un dels impulsors de l’acte, nomenat directament pel president de Foment, Josep Sánchez Llibre, va assegurar que l’acte és un toc d’atenció directe al Govern de la Generalitat i a l’Ajuntament de Barcelona: «Un crit de ‘ja n’hi ha prou’. La societat està esgotada, no només els empresaris, i és necessari acabar amb aquesta situació, que augmentin les detencions i treballem per a la recuperació de l’estabilitat,» va assegurar Sans. Segons la seva opinió, «la situació és molt greu i s’espera una recuperació molt més lenta del previst».
Per David Sánchez, president de Comertia, «la reacció del Govern hauria d’haver sigut contundent i no ho va ser. Es requeria una condemna immediata de la violència. La situació econòmica és tan greu que no podem permetre’ns mesures que no busquin una ràpida recuperació econòmica i amb lideratges clars».
Notícies relacionadesPel director del Gremi de Restauració de Barcelona, Roger Pallarols, «és una vergonya que no es garanteixi la seguretat. El Govern no ha agafat el toro per les banyes i ha pres decisions que són una decepció per al sector de la restauració i mostren una desconnexió clara amb la ciutadania». L’actual situació causa pessimisme, segons Pallarols, i genera molt poques expectatives. Ningú tindrà l’estiu que necessita».
Pel president de Pimecomerç, Àlex Goñi, és el moment per part del Govern de demostrar la defensa del petit comerç i el model comercial català com a pilar de l’economia catalana, amb predomini dels negocis petits, familiars i de proximitat. Per Elena Massot, presidenta de la fundació privada d’empresaris de Catalunya Femcat, l’acte empresarial d’aquest dijous a l’Estació del Nord mostra la vitalitat del teixit empresarial, mostra de força col·lectiva equiparable a l’acte celebrat el 2007 a l’IESE en defensa de la millora de l’Aeroport del Prat i la potenciació dels vols intercontinentals.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- La sanitat com a columna del benestar (i 2) Del diagnòstic a les propostes de reforma
- Passeig de Gràcia tancarà l’accés a l’L4 cinc mesos
- Obituari Emblema de la comunitat monàstica
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Energia El parc eòlic marí de Roses, encallat al ministeri