Segueix els passos d’Amazon

Google cobrarà un recàrrec als seus clients publicitaris per la ‘Taxa Google’

La companyia pujarà les seves tarifes a partir de l’1 de maig del 2021

Google cobrarà un recàrrec als seus clients publicitaris per la ‘Taxa Google’
1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Google segueix els passos d’Amazon i repercutirà sobre els seus clients publicitaris l’Impost sobre Determinats Serveis Digitals (IDSD), conegut popularment com a Taxa Google, que grava des del gener a les grans tecnològiques amb un 3% dels ingressos obtinguts pels seus serveis digitals a Espanya. La companyia cobrarà a partir de l’1 de maig un recàrrec del 2% a tots els seus clients pels anuncis de Google Ads publicats en aquest país, segons ha anunciat als usuaris d’aquest servei aquest dimecres.

Notícies relacionades

Aquest càrrec addicional té per objectiu «cobrir part dels costos associats al compliment dels Impostos sobre Serveis Digitals en vigor a Espanya», segons ha explicat la companyia en un comunicat. El recàrrec s’aplicarà als anuncis servits a Espanya, amb independència del lloc en què l’anunciant tingui la seva seu principal. És a dir, una companyia nord-americana que es publicita a Espanya podria registrar càrrecs addicionals a la seva factura. 

No és la primera vegada que el cercador implementa recàrrecs similars a altres països on s’estableixen taxes addicionals pels serveis digitals. La multinacional americana explica que ha establert càrrecs addicionals al Regne Unit (un 2%), Àustria (un 5%) o Turquia (un 5%) des de l’1 de novembre del 2020. «Continuarem pagant tots els impostos que ens corresponen tant a Espanya com a la resta de països on operem i encoratgem els governs a nivell global a dur a terme una reforma fiscal internacional en lloc d’implementar impostos unilaterals», afegeix Google. La companyia és partidària d’una reforma fiscal internacional en el marc de l’OCDE i no d’impostos unilaterals i específics de cada país (sobre els ingressos en lloc dels beneficis).