Comerç

Amazon repercutirà la ‘taxa Google’ en les empreses que utilitzen la seva plataforma

  • A partir de l’abril la taxa que paguen els venedors per la venda de cada producte serà un 3% superior a l’actual

  • És a dir, les botigues que ara paguen un 15% sobre les vendes passaran a pagar un 15,45%

Es llegeix en minuts

Amazon repercutirà sobre els venedors del seu ‘marketplace’ l’Impost sobre Determinats Serveis Digitals (IDSD), conegut popularment com a ‘taxa Google’, a partir del mes d’abril. La multinacional apujarà les tarifes de referència (comissió que paguen els venedors per cada compra) un 3%, d’acord amb aquest gravamen.

La ‘taxa Google’, aprovada el mes d’octubre pel Govern i que va entrar en vigor aquest gener, és un gravamen del 3% sobre determinats valors digitals amb caràcter provisional, fins que s’arribi a un acord a nivell mundial o europeu (a través del G-20 o l’OCDE).

Et pot interesar

En el cas d’Amazon, la companyia va enviar aquest dijous una comunicació als seus venedors en què se’ls anunciava que a partir del dia 1 d’abril se’ls apujarien les tarifes, segons ha avançat ‘El Confidencial’ i ha confirmat Amazon a EL PERIÓDICO. «Serà una pujada generalitzada a tots els venedors externs que venguin Amazon.es», expliquen des de l’empresa.

Aquestes botigues solen pagar una comissió per cada producte que varia entre un 7% i un 15% depenent del producte, tot i que el més comú sol ser entre un 12% i un 15%. Així, a partir de l’abril, aquest percentatge s’incrementarà un 3%, és a dir, la forquilla quedarà entre un 7,21% i un 15,45%. Mentrestant, des que va entrar en vigor la taxa i fins al dia 1 d’abril, serà Amazon qui absorbeixi l’esmentat impost, segons ha explicat l’empresa.