L’any que ve

Ikea obrirà una botiga urbana a la Diagonal

La cadena sueca defineix l’establiment com de format de ‘planning’, d’exposició i planificació de reformes

La firma anuncia entre quatre i vuit obertures d’aquest tipus a Catalunya i unes inversions de 150 milions a Espanya en tres anys

BARCELONA 16 12 2020 Edificio de Diagonal 445 futura tienda de IKEA  FOTO   ALVARO MONGE

BARCELONA 16 12 2020 Edificio de Diagonal 445 futura tienda de IKEA FOTO ALVARO MONGE / Alvaro Monge

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Ikea instal·larà una botiga urbana al centre de Barcelona l’any que ve. Després de tancar un acord de lloguer del local aquest dilluns, la firma preveu ubicar un establiment experiencial i de planificació en el número 445-447 de l’avinguda Diagonal, entre Casanova i Muntaner. Després de molts estudis i valoracions estratègiques, la multinacional ha decidit que la botiga urbana barcelonina s’allunyi del concepte comercial fet servir al centre de París, en el qual és possible comprar petits productes, i s’endinsi més en l’assessoria i el disseny d’espais, en la línia iniciada pels últims micro-Ikees instal·lats a Girona i Sant Pere de Ribes. Serà un «‘planning studio’», segons definició dels directius d’Ikea, que asseguren que oferirà «la mateixa experiència que ja viuen els consumidors de Nova York, Londres, Estocolm i Copenhaguen». Savills Aguirre Newman ha assessorat la propietat en una operació immobiliària que permetrà a Ikea revifar el tracte personalitzat al client que reforma casa seva, en un emplaçament cèntric i que obre nous nínxols de mercat.

L’obertura del nou establiment s’emmarca dins d’un ambiciós pla d’expansió d’Ikea a Catalunya, on la companyia preveu la implantació d’aquest nou concepte amb entre quatre i vuit nous establiments a la comunitat autònoma els pròxims anys. Les inversions previstes a Espanya ascendeixen a uns 150 milions d’euros en tres anys amb la creació de 750 llocs de treball.

La nova Planning Studio Diagonal comptarà amb 544 metres quadrats de superfície, en què els professionals assessoraran en reformes i instal·lacions domèstiques i per a petits negocis. Una vegada rebutjada l’expansió per la via de la tradicional gran superfície Ikea, presa fa uns quants anys i que va suposar la cancel·lació de projectes a Tarragona i Girona, la firma explora ara formats comercials més petits i més d’acord amb la situació del sector de la distribució actual. «L’obertura d’aquest format a Barcelona actuarà com a punta de llança de la seva implantació a Catalunya, amb entre quatre i vuit nous ‘planning studios’ previstos en els pròxims anys a la comunitat autònoma, i amb la creació de prop de 40 nous llocs de treball», explica la companyia.

A la localitat de Sant Pere de Ribes Ikea ha obert recentment el primer ‘planning studio’ situat al mercat espanyol, mentre que el de la Diagonal serà el segon d’Espanya en aquest format. S’obrirà en el primer trimestre de l’any que ve i tindrà especial cura en el disseny de cuines i armaris modulars, però també tindrà espais dedicats a exposició i venda assistida partint del catàleg de la companyia en solucions d’emmagatzematge intel·ligent, armaris encastats i matalassos. No hi haurà articles per a la seva entrega immediata, les vendes es portaran a terme preferiblement amb cita prèvia i a través de comanda ‘online’. Aquesta estratègia persegueix també fer un cert salt en el posicionament comercial d’Ikea, que ha transitat des de ser el disseny assequible fins a un estil reconeixible entre el públic jove, que defuig el concepte de moble per a tota la vida de dècades anteriors.

En aquesta estratègia general que pretén elevar l’ingrés per venda unitària també s’inclou un elevat esforç a millorar l’estructura logística de la companyia, amb punts de recollida estratègics per a les creixents vendes ‘online’. Per a la directora d’Ikea Ibèrica, Petra Axdorff, l’obertura al centre de Barcelona pretén fer els Ikea «més accessible i assequible a tots els consumidors, en aquest cas als barcelonins, que cada vegada demanen espais més petits i una atenció més personalitzada».

La companyia ha obert a Sant Pere de Ribes el primer ‘planning studio’ d’Espanya. I aquesta mateixa setmana el grup ha posat en marxa el primer Ikea Diseña de Catalunya, situat al

centre comercial Espai Gironès de Salt (Gironès), i ha anunciat la posada en marxa d’un altre Ikea Diseña a Lleida, que obrirà les portes pròximament en el número 3 del carrer Pi i Margall.

Notícies relacionades

Aquests establiments se sumen a les tres botigues que la companyia té a Catalunya des de fa anys, ubicades a l’Hospitalet, Badalona i Sabadell. A més, IKEA té a Valls una important central de distribució de comandes ‘online’ que dona cobertura als clients d’Espanya, Portugal i el sud de França.

Les vendes d’Ikea a Catalunya representen el 23% del total a Espanya, amb uns 3,7 milions de clients. La facturació anual a Catalunya és d’uns 331 milions d’euros, amb una xifra de 2.865 llocs de treball directes i indirectes.

Temes:

Ikea