infraestructures
Abertis gestionarà la seva primera autopista al Pròxim Orient
La companyia operarà un sistema de peatge electrònic a l'autopista de Doha
La filial Emovis també instal·larà peatges sense barrera en diverses vies de Puerto Rico

rosas53658062 autopistas abertis rco mexico200605192137 /
Emovis, divisió d’Abertis dedicada a la instal·lació de peatges electrònics, s’ha adjudicat dos contractes a Puerto Rico i a Qatar –on encara no era present–, així suposa la irrupció del grup espanyol d’infraestructures al Pròxim Orient.
La companyia dissenyarà i operarà un sistema de peatge electrònic a l’autopista Doha Expressway, la principal via de la capital qatariana, que serà la primera del país que tindrà un peatge sense barreres en el marc del pla de desenvolupament d’infraestructures impulsat pel país amb vista a millorar la mobilitat abans del 2030.
L’empresa participada per Atlantia i ACS assenyala en un comunicat que aquest sistema permetrà als usuaris fer viatges «més ràpids, còmodes i segurs i reduir les emissions de diòxid de carboni (CO2)», així com la identificació dels vehicles i la seva classificació en temps real mitjançant el reconeixement de matrícules. El sistema desenvolupat per Emovis permet la identificació dels vehicles i la seva classificació en temps real mitjançant tecnologia de reconeixement de matrícules.
D’altra banda, Emovis també s’ha adjudicat un nou contracte a Puerto Rico per instal·lar pòrtics de peatge electrònic sense barreres als carrils de peatge dinàmic de les autopistes PR-52 i PR-18, gestionades per l’Estat.
Peatge per algoritme
Amb aquest nou contracte, Emovis proveirà els pòrtics de peatge dinàmic a un sistema que, mitjançant algoritmes basats en el trànsit, calcula en temps real el preu del peatge en funció del nivell de congestió i permet que els usuaris decideixin si entren a l’autopista o no, mantenint així el nivell de servei en les vies de peatge.
Notícies relacionadesLa companyia destaca l’estalvi de temps de fins a 30 minuts per als usuaris de l’autopista ––i de prop de 15 minuts per als que circulen per altres vies–, ja que també contribueix a descongestionar els carrils convencionals, entre els principals beneficis d’aquesta mena de peatge. «En definitiva, aporta una millora per a tota la societat, ja que aquests sistemes contribueixen a regular el trànsit de manera més eficient, reduint la sinistralitat i contaminació, a més de l’estalvi de temps», afegeix.
Emovis ha arribat a Puerto Rico, on gestiona des del 2013 el peatge dinàmic de les autopistes PR-5 i PR-22 de Metropistas, operadora del Grup Abertis a l’illa. Amb aquest anunci, segueix la seva expansió al mercat americà. Abertis ha anunciat recentment l’adquisició, en consorci amb Manulife Investment Management, de la concessió Elizabeth River Crossings, que opera quatre túnels i una autopista a l’Estat de Virgínia. Aquesta operació representa un pas més en l’estratègia de creixement d’Abertis en el mercat clau dels EUA, un dels objectius d’inversió en infraestructures més importants del món.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE