resultats

La facturació d'El Corte Inglés en el primer semestre va caure el 41%

La firma comercial va registrar un descens del 66% del resultat brut, a l'arribar als 131 milions d'euros

L'agència de viatges va reflectir la caiguda més marcada de l'activitat pel confinament a causa de la Covid-19

zentauroepp48896319 el corte ingles190702120829

zentauroepp48896319 el corte ingles190702120829 / ALBERT BERTRAN

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Corte Inglés va tenir una caiguda interanual en la seva facturació del 41% en el seu primer semestre fiscal (març-agost) com a conseqüència de la irrupció de la pandèmia, tot i que en el segon trimestre els seus ingressos només van ser el 12,9% inferiors als d’un any abans malgrat l’absència de turisme estranger. Segons la informació facilitada aquest divendres per la companyia, que no ha difós dades sobre el seu resultat net, la facturació en la primera meitat del seu any fiscal (que va començar coincidint bàsicament amb l’esclat de la pandèmia, un rigorós confinament domiciliari nacional i el tancament de botigues no essencials) va ser de 4.489 milions, enfront els 7.618 del mateix període de l’any anterior.

El benefici brut d’explotació o ebitda va donar unes pèrdues de 131 milions en la primera meitat del seu any fiscal, enfront la dada positiva de 386 milions amb què va tancar el període març-agost de l’any passat, cosa que suposa una caiguda del 66%; alhora, la facturació en botigues va descendir el 24%, fins als 4.527 milions.

Aquestes xifres es donen a conèixer poc després que la firma de distribució anunciés un nou expedient de regulació d’ocupació temporal (erto) com a conseqüència de l’estat d’alarma i el cessament de l’activitat en bona part dels departaments. La mesura s’aplicarà a Catalunya, Castella i Lleó i Astúries, de moment. L’erto s’escuda en una «causa de força major» i durarà mentre es prolongui l’estat d’alarma. 

Impacte del primer trimestre

Al presentar aquests comptes, El Corte Inglés posa èmfasi en l’impacte d’un primer trimestre condicionat pel tancament generalitzat d’establiments (tret d’alimentació i serveis bàsics) i destaca que en el segon trimestre fiscal ja es va tornar a un ebitda positiu, en aquest cas de 64 milions gràcies a la reobertura de botigues i a la venda ‘online’.

Si es compara el primer trimestre fiscal (març-maig) amb el segon (juny-agost), s’observa una notable recuperació del negoci que coincideix amb l’aixecament de l’estat d’alarma i la recuperació gradual del lliure moviment. Així, entre el primer i el segon trimestre va elevar la seva facturació un 62%, a l’arribar als 2.817 milions. Durant el trimestre del juny a l’agost, ja amb les botigues obertes al públic, la xifra de negoci va ser de 2.843 milions, tan sols el 12,9% menys que el mateix període de l’any anterior, malgrat la pràctica absència de turistes estrangers a Espanya durant aquells mesos.

Notícies relacionades

El grup empresarial ha admès que l’impacte de la pandèmia «s’ha deixat sentir especialment» en les activitats relacionades amb el turisme. I l’àrea més perjudicada ha sigut Viajes El Corte Inglés, amb una caiguda de facturació del 90% en el semestre, al passar de 1.591 milions el 2019 a 158 milions el 2020. Només en el segon trimestre la caiguda interanual d’aquesta unitat va ser del 93%: des de 901 fins a 64 milions d’euros.

De cara a la resta de l’any fiscal, la companyia assegura que manté la seva estratègia de preservar i impulsar la seva posició de liquiditat, amb prop de 2.200 milions a finals d’agost. Amb això, recalca que queda fora de perill l’estabilitat financera. Un cop tancat el semestre, El Corte Inglés va completar la col·locació de bons sèniors per reforçar la seva liquiditat, per un import de 600 milions i amb una demanda que va superar en quatre vegades l’oferta, segons l’empresa.