30 nov 2020

Anar al contingut

PROMOCIÓ TECNOLÒGICA

Huawei llueix el seu 5G

La multinacional xinesa mostra a Barcelona els avantatges de la nova tecnologia de mòbils per a empreses i consumidors

Aquesta iniciativa ha passat per més de 65 ciutats de 40 països, i ha arribat a 16.000 persones des que es va llançar el 2018

Huawei llueix el seu 5G

Huawei vol donar a conèixer els avantatges de la tecnologia de mòbils 5G. En el marc d’una campanya global per impulsar el 5G entre empreses i particulars, la multinacional xinesa ha presentat aquest divendres a Barcelona la tercera edició del ‘Huawei 5G Roadshow’, al costat del Palau Sant Jordi.  Tony Jin Yong, conseller delegat de Huawei Espanya, ha explicat que el propòsit de la firma «és continuar recolzant els operadors de telecomunicacions en la seva implantació dels serveis 5G a Catalunya, i així contribuir a l’acceleració del seu procés de digitalització». 

El Huawei 5G Roadshow és un centre mòbil de demostracions tecnològiques que mostra el potencial del 5G i les principals aplicacions que suposa. Per al consumidor final, la iniciativa de Huawei a BCN permet comprovar l’experiència de ‘streaming’ de vídeo amb la reproducció en 8K que permet el 5G. També la tecnologia aplicada a l’oci cobra una nova dimensió a través d’un futbolí que permet jugar mitjançant realitat virtual. En l’àmbit d’empreses, la companyia mostra en el seu expositor el potencial de combinar la tecnologia 5G amb aplicacions Cloud i Intel·ligència Artificial per a l’optimització dels processos i la millora de la productivitat. Alguns dels casos d’ús presentats permeten experimentar l’aplicació d’aquesta tecnologia en camps com la medicina en remot o la conducció autònoma, així com facilitar l’entrenament a distància en entorns empresarials complexos.

La iniciativa 5G Roadshow es va llançar en àmbit global el 2018 i, des d’aleshores, ha passat per més de 65 ciutats de 40 països arribant fins a un total de 16.000 persones. El paper d’aquesta campanya guanya rellevància encara més davant la posició dels EUA contra la tecnologia aportada per Huawei i que ha sigut adoptada per les operadores espanyoles. Per a Jin Yong, «el 5G suposa un nou paradigma tecnològic que facilitarà grans transformacions, tant pel que fa al consumidor com en els diferents sectors industrials». També és una tecnologia estratègica per al futur de Huawei, ja que en els últims 10 anys hi ha invertit més de 4.000 milions de dòlars. Com a resultat, Huawei és el primer proveïdor en àmbit mundial en el registre de patents de 5G, amb més del 20% del total de la indústria. Huawei, creada el 1987, té una plantilla de més de 180.000 empleats a tot el món i opera directament a més de 170 països i regions.

Compromís amb Europa

A més, en els últims mesos ha continuat ampliant el seu compromís amb el continent europeu amb la construcció de la seva primera fàbrica de productes de comunicacions sense fil a França, que comptarà amb una inversió de 200 milions d’euros, i l’obertura d’un Centre d’Innovació i Experiència 5G a Londres on es poden visualitzar les principals aplicacions d’ús d’aquesta tecnologia en diferents indústries.

A Espanya, fa anys que Huawei treballa activament en el desplegament del 5G. S’espera que tant Telefónica com Vodafone donin un impuls definitiu a la tecnologia 5G aquest any a Espanya. Huawei participa en l’actualitat en els tres principals projectes pilot 5G dels 10 posats en marxa
per Red.es. Aquests projectes inclouen proves pràctiques en el País Valencià, Andalusia i Galícia.

«L’any vinent celebrem el 20 aniversari de Huawei a Espanya i, des de la nostra arribada, hem participat activament en el desenvolupament de les infraestructures de telecomunicacions i en la transformació digital de les empreses. El nostre objectiu és continuar contribuint els pròxims anys amb la nostra capacitat d’innovació al desplegament de la tecnologia 5G, que serà clau per al desenvolupament de l’economia digital del país», ha explicat el CEO de Huawei Espanya. Huawei va inaugurar a Barcelona aquest any la segona ‘flagship’ a Espanya, situada a la plaça de Catalunya, com a exemple de la contribució a l’economia digital de la ciutat.

Temes: Mòbils