389 ponents i 8.000 inscrits

Bnew i l'holografia de la realitat firal

El fòrum empresarial organitzat pel CZFB entre el 6 i el 9 d'octubre aspira a situar BCN com a capital mundial de la innovació

L'organització ha suposat dos milions d'inversió i ha creat almenys 540 llocs de feina indirectes

blanca-1

blanca-1

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El moviment empresarial català s’ha conjurat perquè entre el 6 i el 9 d’octubre Barcelona sigui un pol d’atracció mundial i fins i tot capital planetària de la innovació. L’anunci hologràfic de la trobada empresarial de la Barcelona New Economy Week (Bnew) va ser aquest dimecres el sorprenent preludi d’una iniciativa del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) que congregarà segons les últimes dades 389 ponents, 225 d’ells en directe. Serà una trobada híbrida virtual i presencial que ja en té uns 8.000 d’inscrits de 91 nacionalitats. L’objectiu és posar en contacte professionals de diversos sectors interessats en comprar i vendre. «No és una fira, no és un congrés, és una cosa disruptiva dins de l’activitat firal», resumeix Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al CZFB.

Bnew és una vacuna per al desànim de pandèmia imperant i una injecció de noves idees en moments necessitats d’optimisme. De moment, 140 llocs de feina directes, 540 d’indirectes i una conjura empresarial en què s’han embarcat una cinquantena de patrocinadors que han permès que la convocatòria sigui rendible abans de començar. Al centre, un CZFB amb agenda i ‘benchmarking’ reforçat, obert a aprofundir en un model congressual-firal que pot consolidar-se en el futur. 

I és que amb costos moderats, uns dos milions en el cas de Bnew, és possible interrelacionar 8.000 professionals àvids d’ampliar fronteres en el negoci. Per la directora general de Bnew, Blanca Sorigué, «tot el que s’inicia a Barcelona crea marca i tendència». Sota el seu guiatge s’aspira a dissenyar un model d’interrelació «amb una manera de comunicar diferent a la tradicional, més creativa i transparent», que ja és sostenible des del primer any i que apunta a assistència de pagament en el futur i projectes internacionals. El 90% dels inscrits a Bnew seguiran tots els continguts ‘online’, mitjançant una plataforma creada específicament i des d’on també es fomentarà la interactuació entre els participants.

Complement firal

Navarro opina que les fires tradicionals continuaran en el futur, «però segur que s’impregnaran del que ha nascut amb aquest esdeveniment». Les fires del futur requeriran fer coses semblants al Bnew: com a complement als tradicionals ‘estands’, la virtualitat guanya pes. 

Es diria que aquest nou concepte firal-congressual disruptiu omple un buit i espera consolidar-se com a nova manera d’entendre els fòrums dirigits a fomentar les relacions entre professionals i aconseguir nous clients i socis a escala internacional. Bnew neix amb la seva imatge associada a la popular rajola barcelonina de cinc cèrcols amb un d’ells al centre. En el cas de Bnew, cada cèrcol representa un dels sectors emblemàtics de la nova economia, entesa com la més tecnològica, la que impulsa el creixement mundial actualment, regna entre les ‘start-ups’ i que protagonitza les grans capitalitzacions borsàries. Són la logística, el sector immobiliari, la indústria digital, el comerç electrònic, i les zones econòmiques (els territoris que despunten en la creació de riquesa). 

La idea barcelonina del CZFB té aparences d’expandir-se en el futur tant a escala internacional com a altres sectors emergents. No se sap si un BostonNew, un BeijingNew o un Buenos Aires New, amb més cercles o menú empresarial adaptat a cada mercat o circumstàncies. En el centre de la proposta hi ha la Barcelona més dinàmica i sobretot agenda i contactes que passen a mans del Consorci.

Connectivitat i televisió 

Diversos platós de televisió es distribuiran a la ciutat per acollir, en format d’entrevistes, emissions simultànies a través de sis canals de continguts especialitzats. Tres platós de televisió a l’Estació de França, i uns altres dos a la Casa Seat de la Diagonal i a les instal·lacions de Telefònica a la plaça de Catalunya. Un triangle d’acció reservat a professionals i emissions a través d’una plataforma informàtica de disseny propi i qualitat 4 K.

Notícies relacionades

Des de les 11 i fins a les 19 hores, emissions en directe. Amb espai per conèixer producte, publicitat i en forma de festa empresarial a distància. En directe, amb prohibició expressa de ‘power points’, renovació en les formes, missatges directes i vocació comercial. L’assistència física estarà reservada a gent escollida pels patrocinadors i representació institucional. «L’assistència física serà equivalent a una reserva en un restaurant Michelín», auguren els organitzadors. En part perquè els protocols anticovid ho exigeixen.

Reinvenció d’un negoci tocat

L’organització de Bnew és un buf d’aire fresc en el marc d’una activitat tocada. Des de la declaració de l’estat d’alarma s’han anul·lat o ajornat almenys 56 fires a Espanya. Esperen diversos anys d’escassa activitat firal. Les fires d’índole local tenen un lloc, però les internacionals, les que fins fa poc atreien 150.000 persones, han de buscar noves maneres de posar en contacte els professionals. Bnew inaugura un nou model. 

Temes:

Fires