NOMENAMENTS
Jordi Valls, nou director general de Mercabarna
Substitueix en el càrrec Josep Tejedo, que passa a dedicar-se a nous projectes professionals lligats a la consultoria

jordivalls-1
El consell d’administració de Mercabarna, format per representants de l’Ajuntament de Barcelona, l’empresa pública nacional Mercasa i la Generalitat, ha nomenat aquest dimarts per consens Jordi Valls Riera com a nou director general. Valls assumeix la direcció general a partir d’aquest dimarts i substitueix en el càrrec Josep Tejedo, qui va anunciar la seva marxa de l’empresa al mes de juliol, per dedicar-se a nous projectes professionals lligats al món de la consultoria.
Valls, nascut a Manresa i llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), va ser alcalde de la seva ciutat (1995-2006), conseller de Treball i Indústria (2006) i president de l’Autoritat Portuària de Barcelona (2007-2011). Posteriorment, va ser nomenat director general del Grup Suez a Mèxic, i, en l’actualitat, exercia com a director general de l’Amèrica Llatina Nord en aquesta companyia.
Amb l’etapa que s’inicia amb Valls, un dels principals objectius serà el d’optimitzar l’ús de l’espai de Mercabarna i incrementar els serveis a les empreses del recinte perquè potenciïn la seva competitivitat a través de l’estudi de tendències, la detecció de noves oportunitats de negoci, l’impuls de la innovació i la inversió en la digitalització de les infraestructures del recinte alimentari.
Un altre dels eixos clau serà la Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible de Barcelona el 2021, en la qual Mercabarna jugarà un paper destacable, per la qual cosa al novembre s’obrirà el nou Biomarket, el primer mercat a l’engròs d’aliments ecològics d’Espanya. Aquesta obertura s’ha retardat com a conseqüència dels problemes causats per l’actual pandèmia. La inversió prevista era superior als cinc milions d’euros.
Mercabarna posarà també el focus, entre d’altres, en els projectes de lluita contra el malbaratament alimentari, com la nova Càtedra UPC-Mercabarna, l’ampliació de la col·laboració amb el Banc d’Aliments i la posada en marxa del Centre d’Aprofitament Alimentari.
L’empresari hortofructícola Joan Llonch ha sigut elegit per sisena vegada consecutiva president de l’Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome), que agrupa gairebé la totalitat de les companyies que operen en el polígon alimentari i els gremis de majoristes dels mercats centrals. També repeteixen en el càrrec els vicepresidents primer i segon, Jaume Flores, president de l’Associació Gremial d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província (Agem) des del 2014, i Leandro Serra, en representació del Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix de Mercabarna (GMP). També repeteix com a vicepresident tercer Antonio Manzano, en representació de les empreses associades que operen a la zona d’activitats complementàries (ZAC).
- ‘La cita’ Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà
- BARCELONEJANT Cunyades de luxe en la gala més top
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Avís de la Guàrdia Civil: a partir d’ara, no es pot deixar això a la guantera del cotxe
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- LAMINE YAMAL, AITANA... La Pilota d'Or es concedirà el 22 de setembre
- Les claus de la inversió La nova llei de barris de Catalunya: ¿què és i quins municipis podran beneficiar-se'n?
- Canvis en l’ordenança de civisme Barcelona deixarà de multar les prostitutes i castigarà més els clients i publicitar sexe de pagament