AUTOMOCIÓ

Luca de Meo crea un 'dream team' per a Renault

El nou director general, expresident de Seat, s'està envoltant de professionals de prestigi en el sector per rellançar la imatge i l'estil de la marca del rombe

De moment ha fitxat els responsables de disseny de Seat, Mesonero, i Peugeot, Vidal, el director de comunicació de Seat, Stein, i el de màrqueting de Citroën, Belloni

de-meo

de-meo

4
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez

Luca de Meo està revolucionant el mercat dels directius en el sector de l’automòbil. El que va ser president de Seat i, des de l’1 de juliol passat, nou CEO director general del Grup Renault, està confeccionant una galàxia d’estrelles apostant pel millor elenc de professionals del moment.

Per estructurar el seu ‘dream team’ del motor particularDe Meo ha aconseguit ja els serveis del director de disseny de Seat, Alejandro Mesonero Romanos; el director de disseny de Peugeot, Gilles Vidal; el director de comunicació i relacions institucionals de Seat, Christian Stein, i la setmana passada la marca francesa va oficialitzar la futura incorporació d’Arnaud Belloni, director de comunicació, màrqueting i ‘sport’ de Citroën. Amb ells, Renault reforçarà les principals àrees d’imatge i comunicació, elements clau en el sistema de treball del directiu italià.

D’autocars de luxe al Cupra Tavascan

El màxim responsable de la marca del rombe va fer oficial el seu primer fitxatge poc abans de les vacances. Alejandro Mesonero, director de disseny de Seat des de l’any 2011, va anunciar la seva desvinculació de la marca espanyola (demà, 23 de setembre expirava el seu contracte) per incorporar-se al projecte de Luca De Meo a Renault. Net de l’escriptor costumista madrileny Ramón Mesonero Romanos, el dissenyador va ser un dels elements més importants per a l’enlairament de Seat en l’última dècada.

Alejandro Mesonero amb un model de Seat / SEAT MEDIACENTRE

De la seva mà han arribat els principals models d’èxit com l’Atecal’Arona  i els redissenys de les noves generacions dels supervendes Ibiza i León. Mesonero també va ser clau en el desenvolupament de la nova marca Cupra (amb nous models com l’elèctric Tavascan) sota el paraigua de Seat, un camí que va fer de la mà de De Meo i que podria repetir a Renault amb una altra proposta amb pedigrí esportiu: Alpine. Va començar en l’empresa catalana d’autocars de luxe Ayats (amb seu a Arbúcies) i després de passar per Seat i pel Grup Volkswagen va fitxar per Renault (per primera vegada) el 2001 per ser cap de disseny avançat de la marca i entre el 2009 i el 2011 va liderar l’àrea de disseny de la marca Samsung (propietat de Renault) a Corea del Sud. A l’estiu del 2011 Mesonero va arribar a Seat apadrinat per Walter de Silva per substituir Luc Donckerwolke.

La fluïdesa de la comunicació

La influència personal de De Meo sobre Mesonero durant els seus anys a Seat ha sigut decisiva per al canvi d’aires. «En el Grup Renault farem una revolució..., portarà un temps però serà una cosa gran», comenta il·lusionat el dissenyador.

Christian Stein, responsable de comunicació / SEAT MEDIACENTRE

Aquesta mateixa influència la va exercir sobre Christian Stein, que va arribar a la direcció de comunicació de Seat el 2015 per substituir Domink Hoberg, procedent de la direcció de màrqueting de Seat (des del 2011). «En aquesta feina es disfruta molt més si tens proximitat amb el cap», va comentar en alguna ocasió.

El 2018, Stein també va assumir el càrrec de director de relacions institucionals per a tot el Grup Volkswagen a Espanya. Stein s’incorporarà a Renault el 15 de novembre d’aquest any com a nou director de comunicació de marques de Renault. D’aquesta manera, Stein torna a França, on va començar el 1991 en el departament de màrqueting del Grup PSA.

Pescant a l’‘enemic’

Per enfortir l’àrea de disseny, De Meo també ha recorregut a casa dels seus ‘germans’ francesos del Grup PSA. Després d’anunciar el fitxatge de Mesonero, Renault va confirmar la incorporació de Gilles Vidal, el que va ser màxim responsable de disseny de Peugeot. Després de 20 anys en el grup francès (va començar el 1996 a Citroën), Vidal s’enrolarà a Renault també a partir del 15 de novembre. El dissenyador és un apassionat dels nous materials.

Gilles Vida, exresponsable de disseny de Peugeot / PEUGEOT

«Cal experimentar amb materials reciclables i a escurçar els terminis per arribar als objectius de desenvolupament, però buscant sempre la simplicitat», afirmava Vidal el juny passat. Aquesta passió per la novetat i la creativitat permanent és la mateixa que sempre ha mostrat Luca de Meo. Per això l’ha fitxat. «En cada feina cal posar ambició i creativitat per satisfer la curiositat. És clar que hi ha fantasies, són motivadores. I no només en els prototips, sinó en qualsevol creació. Tot i que siguin diferents, la motivació hi és», reconeix el nou membre de l’equip de dissenyadors de Renault, capitanejat (per ara) per Laurens Van den Aker.

Més imatge per vendre més

L’últim (de moment) fitxatge de Luca de Meo per al seu ‘dream team’ de Renault va arribar la setmana passada: Arnaud Belloni. El nou CEO de la marca del rombe va tornar a llançar l’ham a PSA i ‘va pescar’ el director de màrqueting global, comunicació i ‘sport’ de Citroën per incorporar-lo a l’equip de vendes i màrqueting de Renault.

Arnaud Belloni en la seva etapa de Citroën / CITROËN

 Belloni és un prestigiós comunicador, una mica peculiar per a alguns, que basa la seva estratègia en la frescor d’idees. Seva (i de l’anterior CEO de Citroën, Linda Jackson) és l’aposta pel rejoveniment del missatge i la imatge ‘feel good’ de la marca del doble xebró.

Estrenarà el càrrec el mateix dia que la resta (hi haurà festa gran a Renault). Belloni va començar la seva carrera a Renault el 1993 i torna a casa de la mà de De Meo, amb qui també comparteix edat (53). Després de la seva etapa francesa se’n va anar a Skoda i després al Grup FCA (Fiat-Chrysler), on va arribar a ser vicepresident de màrqueting de la regió Àsia-Pacífic el 2011, abans de recalar a Citroën el 2015.

Notícies relacionades

Amb aquests quatre genets de la nova ‘galàxia’ per a Renault, Luca de Meo arrenca un projecte per ressuscitar el rombe. Per a això compta amb el recolzament financer del mateix Govern francès (els va concedir un crèdit de 5.000 milions d’euros recentment per superar la crisi del coronavirus) i amb el respecte de tota l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi.

En dos anys la idea és que Renault torni a ser una de les marques principals del panorama automobilístic europeu. Aquesta era la intenció de De Meo quan va deixar Seat, jugar la Champions en lloc de l’Europa League. Potser li hauria agradat endur-se Wayne Griffiths de Seat, però aquest sembla que és intransferible. Ser president de Seat no és una mala jugada. 

Temes:

Renault Seat