A Espanya
Les ‘start-ups’ de la investigació pública generen 1.400 milions d’euros a l’any
"Parlem de transformar la ciència en indústria". Va resumir així el ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López, una de les actuals obsessions de l’ecosistema d’innovació europeu: la transferència tecnològica. Es tracta d’aconseguir que els avenços científics i tècnics d’universitats, hospitals o centres públics es converteixin en empreses, i, en primer lloc, que l’avenç en qüestió arribi al mercat, però també que la Unió Europea (UE) pugui competir en condicions d’igualtat amb els Estats Units o la Xina. "Europa viu una dècada decisiva per al futur de la seva sobirania tecnològica. I Espanya vol jugar un paper clau", va completar el ministre.
Amb aquest teló de fons, la Fundació Mobile World Capital Barcelona va presentar ahir, a la seu del ministeri en qüestió, un estudi que radiografia la situació d’Espanya en relació amb les spin-offs –start-ups nascudes d’institucions d’investigació– ultratecnològiques. A Espanya hi ha 1.007 d’aquestes empreses, segons l’anàlisi d’aquesta fundació, que generen un negoci de 1.400 milions d’euros a l’any en conjunt.
Notícies relacionadesLes dues xifres són inferiors a les registrades en l’informe de l’any passat, quan es va publicar per primera vegada, per una qüestió tècnica: la MWCapital ha polit les dades per excloure les companyies que continuen constituïdes, però que, en realitat, no tenen ja activitat. Tenint en compte només aquest tipus de spin-offs, aquest any recompten un 3,6% més d’empreses deeptech d’aquest tipus que l’any anterior: de 972 a 1.007. Si se sumen totes aquelles spin-off ultratecnològiques creades fins al 2025 (també les que han hagut de tancar) el volum ascendeix a 1.289.
Estan eminentment situades a Catalunya (el 28,2%) i Madrid (el 23,7%) i neixen sobretot a les universitats públiques (el 64% del total), amb les Politècniques de Madrid i Catalunya i el CSIC al capdavant.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
