Segons Foment del Treball

Un fabricant de bateries, possible recanvi de Nissan amb una inversió de 3.500 milions

El president de Foment del Treball anuncia un projecte industrial de 22.000 llocs de treball, entre directes i indirectes

El acuerdo de Nissan para cerrar sus plantas en BCN

El acuerdo de Nissan para cerrar sus plantas en BCN

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El futur del que avui és Nissan podria passar per una fàbrica de bateries. Així ho ha anunciat el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, que en una entrevista en l’agència ACN s’ha dit coneixedor de la candidatura d’un inversor, disposat a desemborsar 3.500 milions d’euros. El projecte industrial que ha avançat el líder patronal generaria 3.000 llocs de treball directes i uns altres 18.000 d’indirectes; una magnitud similar a què té actualment Nissan a nivell ocupacional. En cas de confirmar-se, aquesta seria la primera fàbrica de bateries a tot Espanya i obriria la porta a accelerar la reconversió del sector de l’automoció cap al vehicle elèctric. 

Segons ha explicat Sánchez Llibre, es tracta d’un projecte «bastant ben elaborat» que també  actuària com a proveïdor de Seat i d’altres plantes del sud d’Europa. La instal·lació d’una fàbrica de bateries elèctriques a Espanya és un dels comptes pendents que té el sector de l’automoció. Doncs al segon fabricant de cotxes més gran d’Europa li falta una de les instal·lacions clau per al futur de la mobilitat i la seva transició cap a les energies no contaminants. 

No ha transcendit encara el nom d’aquest possible inversor. Segons fonts coneixedores del sector, les principals marques amb capacitat per abordar una operació així s’ubiquen a la XinaCorea del Sud i els Estats Units. En aquest últim, la firma de referència és Tesla, que ja es va decantar l’any passat per instal·lar a Alemanya la seva fàbrica europea de bateries. Fet que faria improbable que es decantés ara per una inversió de les característiques definides per Sánchez Llibre. El fabricant d’origen xinès Geely és una de les principals companyies al sud-est asiàtic, així com BYD, que ja manté acords amb el grup Volkswagen.  

Notícies relacionades

Dimecres passat d’aquesta setmana es va constituir la taula per abordar la reindustrialització de Nissan, que tancarà les seves factories catalanes el desembre del 2021. En aquest espai participen el Ministeri d’Indústria, la conselleria d’Empresa, els sindicats i la mateixa Nissan. Segons fonts presents en al reunió, la reunió de dimecres va ser un formalisme i no es va abordar la candidatura d’aquest possible inversor amb un projecte de 3.500 milions d’euros. No obstant, aquestes mateixes fonts reconeixen que les informacions sobre potencials interessats (amb projectes dispars) s’havien intensificat en les últimes setmanes i que l’Administració va poder accelerar la constitució d’aquesta taula per estar preparats per discutir possibles candidatures en ferm que anessin arribant.

 La fins aquesta setmana consellera d’Empresa, Àngels Chácon, s’ha felicitat per la notícia. «El temps i la tasca persistent acaben donant fruits», ha escrit en el seu compte de Twitter.

Temes:

Nissan Ocupació