campanya tributària
Últim dia per demanar cita prèvia per a la renda 2019
Aquest dimarts és l'últim dia de la campanya de l'IRPF, marcada per la crisi de la Covid-19

zentauroepp38382720 renta ureta170630190328 /
La campanya de la renda i patrimoni 2019 acaba aquest dimarts, tot i que aquest dilluns 29 és l’últim dia per sol·licitar cita prèvia per a atenció telefònica o en oficines. D’aquesta forma, els contribuents disposen fins aquest dimarts per confeccionar les declaracions de la renda corresponents a l’exercici passat abans que finalitzi la campanya, que va començar el passat 1 d’abril amb millores a l’‘app’ i una simplificació del sistema d’identificació i les devolucions per part de l’AEAT, que s’han fet des del 3 d’abril.
Els contribuents poden fraccionar, sense interès ni cap recàrrec, l’import del deute tributari resultant de la seva declaració de l’IRPF en dues parts: la primera, del 60% del seu import, en el moment de presentar la declaració, i la segona, del 40% restant, fins al 5 de novembre de 2020, inclòs.
En els casos de declaracions amb resultat a ingressar amb domiciliació en compte la campanya va acabar dijous passat, 25 de juny. No obstant, si s’opta per domiciliar únicament el segon termini de l’IRPF, es podrà fer fins al 30 de juny.
En general, queden exempts de presentar declaració els contribuents amb rendes inferiors a 22.000 euros anuals procedents d’un sol pagador o, en cas de tenir més d’un pagador, si, per ordre de quantia, la suma de totes les quantitats percebudes del segon i restants pagadors no superen en el seu conjunt els 1.500 euros anuals.
Crisi de la Covid-19
La crisi de la Covid-19 ha marcat la campanya de la renda d’aquest any, de manera que l’atenció en oficines per confeccionar la renda, prevista inicialment per al 13 de maig, es va retardar fins al 8 de juny, amb la qual cosa es va reduir a la meitat respecte a les campanyes d’altres anys i es va restringir, al seu torn, a la meitat els espais habitualment disponibles.
En tot cas, l’agències va decidir mantenir-ne l’inici al considerar especialment important preservar les dates previstes davant de la crisi del coronavirus perquè els contribuents poguessin començar a rebre devolucions al més aviat possible, i tenint en compte que el 88% dels contribuents confecciona la seva declaració per internet.
Fins al passat 4 de juny, l’Agència Tributària havia tornat 4.994 milions d’euros a més de 7,79 milions de contribuents, cosa que suposa un augment del 15,5% en import i del 9,7% en número.
Notícies relacionadesL’Agència Tributària espera que la campanya d’aquest any compti amb 21,03 milions de declaracions, cosa que suposa un augment de l’1,6% (335.000 més), de les quals 17,54 milions seran individuals (+3,2%) i 3,49 milions conjuntes (-5,6%).
De les més de 20 milions de declaracions, 14,56 milions donaran dret a devolució, un 0,5% més, per un import de 10.686 milions d’euros, un 1,5% menys, mentre que 5,51 milions sortiran amb resultat a ingressar, un 3,1% més, per import de 12.798 milions, el 6,7% més.
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- "Si et conviden a un sopar, no portis vi"
- Un bacteri podria causar 12 milions de càncers gàstrics