VA OBLIGAR A CANVIAR EL PACTE
Calviño veu «absurd i contraproduent» el debat sobre derogar la reforma laboral
La vicepresidenta rebutja «generar la més mínima inseguretat jurídica» en el moment actual
La titular d'Economia afirma que qualsevol canvi en el mercat de treball es farà dins el diàleg social

zentauroepp53287054 calvio200501110635
La vicepresidenta del Govern, Nadia Calviño, ha considerat que en l’actual context de crisi sanitària, econòmica i social «seria absurd i contraproduent obrir un debat» sobre la possible derogació de la reforma laboral del 2012 «i generar la més mínima inseguretat jurídica en aquest moment». Així ho ha afirmat durant la seva participació en la 36a Reunió Cercle d’Economia, que habitualment se celebra a Sitges i que aquest any ha tingut lloc de forma telemàtica, centrada en les conseqüències econòmiques, polítiques i socials de la pandèmia.
El president del Cercle, Javier Faus, ha traslladat a la vicepresidenta la inquietud empresarial després de l’acord d’aquest dimecres entre els grups parlamentaris del PSOE, UP i Bildu per impulsar una derogació integral de la reforma laboral del PP de forma imminent. «Els contribuents ens paguen per solucionar problemes i no per crear-los, així que una vegada que estem controlant la malaltia, el Govern té clar quina ha de ser la nostra prioritat: recuperar l’activitat econòmica, recolzar les empreses i els treballadors», ha dit Calviño.
La titular d’Economia ha agraït «el compromís i l’esforç» que estan fent els empresaris en aquest moment. «Per descomptat que es poden fer canvis en el mercat laboral, però sempre amb un objectiu clar, impulsar l’ocupació i l’activitat mentre es protegeix els treballadors», ha afegit. En tot cas, qualsevol possible canvi en el futur es farà «de forma dialogada i consensuada amb els agents socials i convalidada després pel Parlament», seguint el mètode aplicat fins ara, segons la vicepresidenta.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat