INFRAESTRUCTURES

Port de BCN assegura que la Covid-19 no frenarà les inversions

La infraestructura preveu 71 milions d'inversió, en la qual s'inclou un milió més del previst per a digitalització i ciberseguretat

La rebaixa d'ingressos pels ajuts a clients del port retallarà ingressos però sense afectar els plans de desenvolupament

46829060 591

46829060 591 / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Port de Barcelona assegura que el Pla de Xoc de Mesures Econòmiques contra els efectes de la pandèmia de coronavirus «no afectarà la previsió d’inversions feta per a aquest exercici». Segons la presidenta del port de Barcelona, Mercè Conesa, està previst que es posin a disposició del teixit empresarial 56 milions d’euros per aguantar el cop de la pandèmia, cosa que «provocarà, sens dubte, una rebaixa en els ingressos que tindrem aquest any, però

aquestes mesures de xoc no afectaran la previsió d’inversions», va assegurar Conesa. 

Notícies relacionades

«La greu crisi de l’any 2008 ens està servint de guia per estudiar mesures de futur», afegeix la presidenta del Port de Barcelona i una d’aquestes mesures és donar un fort impuls a l’obra pública, i afavorir així la contractació de personal en les empreses del sector. El pla d’inversions previst ja contemplava una despesa de 71 milions d’euros en obra pública –nous accessos ferroviaris, nova Terminal Intermodal Port de Barcelona, remodelació de l’edifici ASTA, ampliació del Moll Adossat, nova atracada per a serveis portuaris, entre d’altres–, una quantitat a la qual s’han de sumar altres inversions en digitalització i ciberseguretat per valor d’un milió d’euros, novetat fonamental respecte de l’anterior pla inversor.

Tot i que Conesa reconeix que a principis d’aquest any es va subestimar el risc de la pandèmia, defensa els eixos principals del pla estratègic predissenyat, els tres eixos del qual són reforçar les infraestructures, potenciar els trànsits estratègics internacionals i especialment els llaços amb Àsia, per aconseguir que Barcelona sigui la porta d’entrada de les mercaderies de la Xina i altres països de la zona cap a la resta d’Europa.