Supermercats

Mercadona redueix el seu benefici un 95% al març pel cost del coronavirus

La cadena de supermercats ha elevat les vendes durant aquell mes un 14%

Cajeros protegidos por mamparas en un supermercado Mercadona de València, el 24 de marzo.

Cajeros protegidos por mamparas en un supermercado Mercadona de València, el 24 de marzo. / MIGUEL LORENZO

Es llegeix en minuts

El Periódico

Mercadona va reduir un 95% els seus beneficis durant el mes de març d’aquest any a causa dels costos per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la pandèmia del coronavirus, malgrat que durant aquell període l’increment de la demanda en alimentació va produir un increment de les vendes del 14% per a la cadena, segons han informat fonts de l’empresa valenciana a Europa Press. L’empresa ha hagut de fer front a mesures excepcionals, que han incrementat en 100 milions d’euros els costos previstos (un 25% més). 

La companyia és líder indiscutible dels supermercats a Espanya, amb un 25% de la quota. El 2019, la cadena que dirigeix Juan Roig va obtenir un benefici de 623 milions, un 5% superior al registrat l’any anterior, mentre que la seva facturació es va elevar fins als 25.500 milions d’euros, també un 5% més que el 2018. 

Part d’aquest desemborsament de 100 milions d’euros ha estat dirigit a mesures de seguretat per a empleats, però també per als seus clients, amb la compra de guants, mascaretes, gel desinfectant, ulleres protectores i mampares a la secció de caixes. Segons expliquen les mateixes fonts a Europa Press, només en vestits (EPIs) per als treballadors la despesa va ascendir a un milió d’euros al dia (15 milions d’euros) i en desinfecció, costos logístics i adequació de les botigues més de 60 milions d’euros.

A més, del reforç dels processos de desinfecció i neteja de les botigues, blocs logístics i magatzems. Davant de l’elevada demanda, l’empresa ha hagut de reforçar la seva plantilla amb la contractació de 600 persones, i ha reconegut el sobreesforç dels treballadors en aquest temps amb una prima del 20% del sou (44 milions d’euros).

Notícies relacionades

La cadena ha fet, així mateix, un esforç centrat en el proveïment dels productes bàsics necessaris, amb tot el que això implica per al negoci –tancament de les seccions de menjar per emportar, menys productes gurmet, pernil al tall– i amb un marge comercial més baix.

D’altra banda, la firma ha injectat liquiditat als proveïdors amb els quals treballa amb l’ampliació de les línies de ‘confirming’ fins als 2.100 milions d’euros, mesura que ha contribuït que aquests puguin cobrar les seves factures al moment i donar estabilitat a una plantilla conjunta de més de 600.000 treballadors.