estratègies davant del coronavirus

Caprabo aglutina una cinquantena de productors de proximitat a la seva oferta

La cadena va oferir les seves 300 botigues per canalitzar la venda de productes sense distribució després del tancament d'hotels i restaurants

caprabo-2

caprabo-2 / David Airob

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Un total de 53 productors de vi, fruita, verdura, xarcuteria, carn, lactis, formatges, mel, llegums, fruita seca i olis s’han sumat a la convocatòria de Caprabo per distribuir els seus productes a la cadena davant del tancament dels seus canals habituals pel coronavirus. En total són productes representatius de 28 comarques catalanes.

Caprabo ja estudia les vies més adequades per donar sortida als productes de proximitat que com a conseqüència del tancament d’hotels, bars i restaurants es troben amb dificultats per vendre els seus productes. Aquesta iniciativa ha rebut el recolzament de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat i de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC). 

Per  Fernando Tercero, responsable de productes de proximitat de Caprabo, reconeix que «a l’indentificar que molts productors de proximitat havien perdut els seus canals habituals de comercialització per la situació d’alerta sanitària, hem volgut posar a la seva disposició les 300 botigues de Caprabo». La iniciativa va partir de la petició de més de 30 petits productors agroalimentaris que es van posar en contacte amb la cadena davant del bloqueig dels seus canals habituals per vendre els seus productes. Es tracta de productes de qualitat, frescos en la majoria dels casos i de gran valor afegit. Els productes d’aquests 30 productors s’han sumat als que ja utilitzaven les botigues de Caprabo per vendre els seus productes de proximitat. 

Per comarques, destaquen productors procedents del Maresme, Osona, el Vallès Oriental, el Bages i el Segrià. Els productors que han mostrat més interès i necessitat d’obrir canals de venda són els de vins, fruita i verdura, xarcuteria, carn, lactis i formatges.

Mesures de seguretat

L’impacte del coronavirus s’ha deixat notar al sector de la distribució amb claredat. Han augmentat l’activitat i són un dels sectors que no haurà de recórrer a expedients de regulació d’ocupació. En alguns casos ha sigut el contrari, amb noves contractacions per poder mantenir el servei. Els serveis ‘online’ no estan cobrint la demanda existent. Seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries davant el Covid-19, els supermercats de Caprabo han incorporat mesures de seguretat per prevenir els contagis. Destaca la distància a cues d’entrada de dos metres; prioritat de la compra per a persones grans, persones amb discapacitat, embarassades i personal sanitari; aforament limitat a l’interior de la botiga; mampares de separació per a caixes de cobrament, i facilitar guants i desinfectant en la compra, entre les més destacades. Una de les últimes mesures implantades des d’

aquesta setmana és l’ús de mampares gorra per als treballadors de les botigues. A més, Caprabo també indica als clients els moments de la jornada amb menor aforament amb l’objectiu que puguin escollir la franja horària que millor s’adapta a cada necessitat.

Xarxa

Notícies relacionades

Caprabo té una xarxa de més de 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i en

la companyia hi treballen unes 7.000 persones. Assegura la firma que cada dia, més de 200.000 persones compren als supermercats Caprabo i més d’un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo va ser pionera en la venda d’alimentació per internet a través de Capraboacasa i ha sigut la primera empresa de distribució en llançar al mercat una ‘app’ de compra. Des del 2007, Caprabo forma part del Grup Eroski, del qual suposa el 18% del negoci.