efectes de la pandèmia
H&M va retallar les vendes el 46% al març pel coronavirus
La multinacional sueca manté tancades 3.778 botigues de les 5.065 que gestiona a nivell mundial
La cadena de moda sueca Hennes and Mauritz (H&M) va informar aquest divendres que les seves vendes van caure el 46% interanual al març, en divises locals, per la crisi del coronavirus. A 31 de març, 3.778 de les 5.065 botigues d’H&M continuaven tancades i, des de mitjans de mes, van ser clausurats tots els establiments als principals mercats del grup.
Les vendes per internet van augmentar el 17% en divises locals al març, gràcies al fet que els canals de venda digital continuen oberts a 47 dels 51 mercats en els quals opera. La demanda a la Xina, origen del brot de coronavirus, ha començat a recuperar-se de manera gradual; gairebé totes les botigues del grup en aquest país han tornat a obrir i les vendes han augmentat de progressivament.
«El segon trimestre, naturalment, estarà molt afectat de manera negativa per la situació del coronavirus i tindrà, per tant, pèrdues», va anunciar en el balanç la consellera delegada d’H&M, Helena Helmersson. Helmersson va destacar, no obstant, que la companyia està «molt ben posicionada» per afrontar la situació i que ja ha pres diverses mesures, com ara diferir inversions, ajustar compres i iniciar un diàleg amb els llogaters dels seus locals, a més de proposar que no es reparteixin dividends de l’exercici passat.
H&M també ha començat a impulsar suspensions d’ocupació temporals en els mercats afectats, que repercutiran en «milers d’empleats» a totes les seccions del seu negoci, si bé va ressaltar que no és possible especificar el nombre exacte i que les legislacions locals tenen diferents definicions i condicions.
«La liquiditat d’H&M és bona. El grup continua el seu treball de combinar diferents solucions financeres. Hem dialogat amb diversos bancs sobre condicions de préstec ampliades per assegurar liquiditat a curt termini; a mitjà i llarg, complementarem això amb altres fonts de finançament en el mercat creditici», consta en el balanç.
H&M va guanyar 1.928 milions de corones (176 milions d’euros) en el primer trimestre de l’any fiscal (desembre-febrer), un 140% més interanual. La pujada del guany net va estar impulsada per un augment de les vendes a preu complet, costos menors en rebaixes i un bon control de despeses, va assenyalar la companyia en el seu balanç. El benefici operatiu va millorar un 168%, fins a 2.690 milions de corones sueques (245 milions d’euros).
Notícies relacionadesLes vendes netes van ascendir a 54.948 milions (5.005 milions d’euros), un 5% més en divises locals. El nivell d’inventari acumulat, un dels principals problemes d’H&M en exercicis passats, va continuar millorant i va caure un 12%, després d’ajustaments en canvi de divises: el seu valor comptable en corones sueques representa el 15,7% de les vendes en els últims 12 mesos.
L’inventari acumulat augmentarà temporalment per la situació del coronavirus, tot i que s’espera que es normalitzi quan es recuperi la demanda, gràcies al procés de transformació realitzat per la companyia en els anys previs.
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- Competició de vela Lola Casademunt vestirà l’equip dels EUA de la Copa Amèrica
- Resultats trimestrals El Sabadell guanya el 50% més i preveu un rècord de benefici el 2024
- Expansió empresarial Esteve compra a Perrigo la divisió de malalties minoritàries per 275 milions
- Roberto Menéndez: "És important que la IA no estigui en mans de poques empreses"
- Pla contra l’exclusió financera La Diputació de Barcelona posa en marxa el servei de banca mòbil