efectes de la pandèmia

H&M va retallar les vendes el 46% al març pel coronavirus

La multinacional sueca manté tancades 3.778 botigues de les 5.065 que gestiona a nivell mundial

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La cadena de moda sueca Hennes and Mauritz (H&M) va informar aquest divendres que les seves vendes van caure el 46% interanual al març, en divises locals, per la crisi del coronavirus. A 31 de març, 3.778 de les 5.065 botigues d’H&M continuaven tancades i, des de mitjans de mes, van ser clausurats tots els establiments als principals mercats del grup.

Les vendes per internet van augmentar el 17% en divises locals al març, gràcies al fet que els canals de venda digital continuen oberts a 47 dels 51 mercats en els quals opera. La demanda a la Xina, origen del brot de coronavirus, ha començat a recuperar-se de manera gradual; gairebé totes les botigues del grup en aquest país han tornat a obrir i les vendes han augmentat de progressivament.

«El segon trimestre, naturalment, estarà molt afectat de manera negativa per la situació del coronavirus i tindrà, per tant, pèrdues», va anunciar en el balanç la consellera delegada d’H&M, Helena Helmersson. Helmersson va destacar, no obstant, que la companyia està «molt ben posicionada» per afrontar la situació i que ja ha pres diverses mesures, com ara diferir inversions, ajustar compres i iniciar un diàleg amb els llogaters dels seus locals, a més de proposar que no es reparteixin dividends de l’exercici passat.

H&M també ha començat a impulsar suspensions d’ocupació temporals en els mercats afectats, que repercutiran en «milers d’empleats» a totes les seccions del seu negoci, si bé va ressaltar que no és possible especificar el nombre exacte i que les legislacions locals tenen diferents definicions i condicions.

«La liquiditat d’H&M és bona. El grup continua el seu treball de combinar diferents solucions financeres. Hem dialogat amb diversos bancs sobre condicions de préstec ampliades per assegurar liquiditat a curt termini; a mitjà i llarg, complementarem això amb altres fonts de finançament en el mercat creditici», consta en el balanç. 

H&M va guanyar 1.928 milions de corones (176 milions d’euros) en el primer trimestre de l’any fiscal (desembre-febrer), un 140% més interanual. La pujada del guany net va estar impulsada per un augment de les vendes a preu complet, costos menors en rebaixes i un bon control de despeses, va assenyalar la companyia en el seu balanç. El benefici operatiu va millorar un 168%, fins a 2.690 milions de corones sueques (245 milions d’euros).

Notícies relacionades

Les vendes netes van ascendir a 54.948 milions (5.005 milions d’euros), un 5% més en divises locals. El nivell d’inventari acumulat, un dels principals problemes d’H&M en exercicis passats, va continuar millorant i va caure un 12%, després d’ajustaments en canvi de divises: el seu valor comptable en corones sueques representa el 15,7% de les vendes en els últims 12 mesos.

L’inventari acumulat augmentarà temporalment per la situació del coronavirus, tot i que s’espera que es normalitzi quan es recuperi la demanda, gràcies al procés de transformació realitzat per la companyia en els anys previs.