04 d’abr 2020

Anar al contingut

A CATALUNYA

El comerç tradicional demana el tancament coordinat a la tarda

La patronal PIMEComerç defensa que tancar a les 15.00 hores permetria reduir el risc de contagi i l'expansió del brot

Eduardo López Alonso

El comerç tradicional demana el tancament coordinat a la tarda

FERRAN NADEU

El comerç tradicional alimentari ha reclamat aquest dijous la reducció d’horaris d’obertura davant la caiguda de clients i la necessitat de delimitar les possibilitats de contagi. En concret proposa que tots els comerços tanquin a la tarda mentre duri l’estat d’alarma.

PIMEComerç, la sectorial del comerç de Catalunya de la patronal, considera que des de l’aplicació del confinament forçat de la població per l’estat d’alarma després del brot de coronavirus s’ha aguditzat l’angoixa del personal dels comerços d’alimentació oberts. «Tot el comerç del sector de l’alimentació està molt preocupat pel grau d’exposició constant que pateix per ser de cara al públic durant moltes hores al llarg del dia», explica Pimec en un comunicat.

A aquesta idea, a la qual s’han sumat també gremis i associacions diverses del sector comercial català, s’hi afegeix la petició oficial a la Direcció General de Comerç d’una reducció coordinada de l’horari d’obertura dels establiments d’alimentació en aquesta franja horària que, garantint el subministrament de la població, redueixi també el risc d’exposició al contagi. Treballadors i treballadores dels establiments comercials són un col·lectiu d’alta exposició al contagi i també un vector d’expansió del brot. 

La patronal comercial catalana proposa que els comerços estiguin oberts de les vuit del matí fins a les tres de la tarda, de dilluns a dissabte. Amb aquesta reducció d’horari les persones que treballen en el sector de l’alimentació podrien contribuir més al confinament demanat i es reduiria el nombre de persones que es desplaçarien a les tardes per anar a comprar aliments.

Després d’un primer moment de congestió als comerços, en les últimes dues setmanes l’afluència de clients ha baixat molt. A més, els consumidors estan concentrant les seves compres en un únic punt i el comerç tradicional ha reduït les vendes, mentre que el dels supermercats i la venda ‘online’ s’han incrementat, segons les dades de Nielsen.

Entitats que s’afegeixen a la iniciativa


- Gremi de Peixaters de Catalunya -
Gremi de Forners Terres de Lleida
- Gremi Provincial de Detallistes de Fruites i Hortalisses
- FEGRAM (Federació de Gremis Detallistes de Productes Alimenticis i Associacions de Concessionaris de Mercats de Catalunya)
- AMMC (Associació de Mercats de Catalunya)
- Mercat de la Concepció
- Mercat del Clot
- Mercat de Sant Martí
- Mercat de les Corts
- Mercat de Felip II
- Mercat de l’Abaceria Central
- Mercat de la Llibertat.