Conflicte laboral
700 persones protesten contra els acomiadaments al servei d'atenció telefònica d'eDreams
CCOO convoca una concentració contra 18 despdidos efectuats per l'empresa IGT Solutions

igt-1 /
700 persones s’han manifestat aquest dimecres davant la seu d’eDreams per expressar el seu rebuig davant dels 18 treballadors acomiadats i dels 22 sancionats entre la plantilla del seu servei d’atenció al client. Aquests acomiadaments els du a terme l’empresa IGT Solutions i la protesta ha sigut convocada per CCOO, en el marc d’una jornada de vaga a la qual han estat cridats els 199 empleats de l’empresa subcontractada per eDreams. El sindicat denuncia que IGT Solutions va aprovar els acomiadaments i les sancions com a represàlia contra els treballadors, que mantenien, en el moment dels cessaments i els expedients, un calendari de mobilitzacions en contra de la subrogació.
La Guàrdia Urbana ha xifrat en 700 els assistents a la concentració, convocada per CCOO, al número 63 del carrer Bailèn de Barcelona. El sindicat ha mobilitzat treballadors i delegats sindicals d’altres sectors per mostrar el seu rebuig davant del que considera una represàlia contra la «llibertat sindical». IGT va materialitzar els acomiadaments i les sancions a finals de l’any anterior, i el cas, actualment, està judicialitzat. El pròxim 25 de març és la data de la primera mediació entre les parts, com a pas previ per iniciar el procés judicial, segons ha explicat el president del comitè d’empresa, Cassio Paz.

Protesta davant la seu d’eDreams /
eDreams va subrogar a IGT Solutions el seu servei d’atenció al client el juny de l’any passat, adduint que feia aquesta operació per «centrar» l’activitat «en la seva especialitat com a empresa que ofereix desenvolupaments tecnològics al sector turístic», segons sostenen fonts de l’agència de viatges. Aquestes mateixes fonts afegeixen que van triar IGT Solutions per a la subrogació, ja que era «una empresa internacional important en el sector».
Notícies relacionadesCCOO denuncia que l’operació s’ha traduït en una pèrdua de poder adquisitiu per part dels treballadors, que han vist minvats els seus ingressos per complements del voltant de 300 euros; sobre un sou mitjà que s’acosta a entre 1.200 i 1.500 euros mensuals. «eDreams assisteix al conflicte laboral d’IGT amb preocupació», van declarar fonts de l’empresa consultades, que remeten la qüestió a una disputa entre tercers.
Des del comitè d’empresa temen que la subrogació a IGT Solutions, multinacional d’origen indi, sigui l’avantsala d’una deslocalització i que la companyia s’emporti el servei d’atenció telefònica a un altre país que tingui menys costos laborals.
- Un exèrcit de joves contra el foc de Larouco
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Mobilitat Catalunya entrenarà la IA per a la conducció autònoma
- L’EVOLUCIÓ DEL JOVE Lamine Yamal, versió 3.0: el joc de l'estrella entra en una altra dimensió
- Alt Empordà Un ajuntament català suspèn un rodatge a un cineasta tarragoní acusat d’agressió sexual a una menor
- Espanya en flames La baixada de temperatures i la humitat alleuja la lluita contra el foc, que salta a Pontevedra i continua virulent a Lleó
- Incendis Sánchez avança que la pròxima Conferència de Presidents analitzarà les actuacions davant emergències
- LLEVANT-BARÇA (DISSABTE 23, 21.30 H) Flick: «No vull perdre cap jugador ara, ni Casadó ni Fermín»