HISTÒRIES MÍNIMES

El valor de l'experiència

Top Retail orienta i acompanya en l'obertura o renovació de la petita botiga de moda als barris. La seva impulsora, una empresària barcelonina, va obrir 14 botigues

zentauroepp52659368 economia 06 03 2020  historia de top retail   empresa de mon200307183428

zentauroepp52659368 economia 06 03 2020 historia de top retail empresa de mon200307183428

2
Es llegeix en minuts
Carme Escales

Posar la petita botiga de moda té una doble lectura en la vida de Montse Tiana. D’una banda, aquesta empresària que ha muntat 14 botigues (12 de pròpies i 2 franquícies), ara reneix professionalment passant el relleu de la seva experiència. Assessora qui desitja obrir el seu propi negoci de roba o complements de moda en un barri. I amb el seu afany, Tiana reivindica alhora les fortaleses del petit establiment de modestos autònoms que, com en el seu cas, pas a pas inverteixen i reinverteixen els seus propis recursos obrint camí. «L’èxit –diu– és un cúmul de petites coses». Amb la seva tasca de consultora, ajuda a enfocar senzills canvis clau per a un projecte fructífer. A la il·lusió i ganes de qui obre o refunda una botiga de moda, l’empresària barcelonina posa al seu servei els seus 26 anys de bagatge al sector.

Montse Tiana va estudiar disseny de moda, va treballar com a aparadorista i dissenyadora. Amb 25 anys va crear la seva primera col·lecció i va sortir a vendre-la. Sent jove i dona, va ser dur. Però va conèixer tants proveïdors i botigues com va poder. Va obrir la seva al carrer de Laforja, on el 80% de la roba eren dissenys propis. Poc després, es va alliberar al mateix carrer un local que adorava. Embarassada, també el va fer seu i va encertar a estirar la seva col·lecció per a futures mares. MT Mummy va ser un èxit. D’un local de 16 metres van néixer 11 botigues pròpies i dues franquícies, a Barcelona, Madrid, València, Sant Cugat i Mallorca. Triomfaven amb els seus models premamà, el 90% seus. Va tenir 24 nòmines a les seves mans. Sempre creixent amb recursos propis, l’esperit sostenible après en la seva família nombrosa és avui consigna per a les seves clientes.

Notícies relacionades

               El 2006 un grup inversor va comprar les seves botigues i, després d’un any sabàtic, en va obrir una altra amb el 60% de col·lecció pròpia. I després de 10 anys la va tancar per dedicar-se a la seva actual tasca d’assessorament fundant Top Retail.

Visió i sentit comú

«Fixar el marge comercial, la previsió real de vendes i la coherència en el conjunt de la botiga, els articles, qui la regenta i la clientela a la qual s’adreça; la serietat horària, i l’amabilitat com a valor diferencial, creen la confiança del públic», afirma. «El microcomerç, aquestes botigues de barri que estan patint, les que tenen menys ajuts, a aquestes em dirigeixo, per fer dels seus forts –i la proximitat ho és–, avantatges davant les grans cadenes i l’‘e-commerce’», diu. Ella orienta per optimitzar, treure el millor partit del petit espai i donar joc a l’aparador. «Són canvis, no inversió. Amb sentit comú, les millores arriben», sentencia. Tiana realitza diagnòstics i acompanya aquestes petites transformacions poderoses banyades «d’un bon tracte a qui entra per la porta. Aquesta és la millor carta de fidelitat», assegura. Top Retail preveu arribar als 20.000 € aquest any i començar a expandir la seva consultoria fora de Catalunya amb primeres sessions ‘online’.

Dissenyadora de moda i empresària

Fundadora de Top Retail