Distribució
Fnac Darty va elevar el 2,7% les vendes a la Península el 2019
El grup francès va retallar el benefici operatiu el 30% pels elevats costos financers i els disturbis a França

img 6600
Fnac Darty va elevar el 2,7% el seu volum de vendes a la Península ibèrica el 2019, fins a 722 milions d’euros, i un 1% en termes comparables, malgrat la «ferotge» competència del sector, segons va informar aquest dilluns la companyia. El benefici operatiu de la filial va ser de 25 milions d’euros, igual que el 2018, amb un marge operatiu del 3,5%.
Segons la firma, Espanya ha mostrat una «forta» resistència en un context de consum «debilitat i de competència ferotge», mentre que Portugal ha continuat el seu creixement «sostingut», impulsat per les vendes en telefonia, tecnologia i serveis.
El grup francès, especialitzat en la venda de productes culturals, electrònica i electrodomèstics, va comptabilitzar un benefici net atribuït de 105 milions d’euros en el conjunt del 2019, cosa que equival a un descens del 30% en comparació amb l’any anterior. Va atribuir aquesta reducció dels beneficis als costos financers i als disturbis registrats a França l’any passat, que van retallar de manera rellevant l’activitat.
Notícies relacionadesEls ingressos de la multinacional es van incrementar un 3%, fins a situar-se en 7.349 milions d’euros. Per àrees geogràfiques, les vendes a França i Suïssa van augmentar el 3,4%, fins a 6.031 milions d’euros, mentre a la Península ibèrica van avançar el 2,7%, fins a 722 milions d’euros. A Bèlgica i Luxemburg la xifra de negoci es va elevar el 0,3%, fins a 596 milions d’euros.
«El grup es fixa com a objectiu un lleuger creixement del volum de vendes i del resultat operatiu corrent el 2020, i confirma el seu objectiu a mitjà termini d’aconseguir un creixement del volum de vendes superior al dels seus mercats i un marge operatiu corrent del 4,5% al 5%», ha recalcat el conseller delegat de la companyia, Enrique Martínez, qui ha afegit que la firma llançarà aquest any una política de retorn als accionistes i, en la pròxima junta general, proposarà el pagament d’un dividend d’1,50 euros per acció.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"