efectes del brot a la ciutat

El coronavirus posa en un compromís l'obertura de la 'flagship' de Primark a BCN

La firma de moda tenia previst obrir la botiga a l'antiga seu del Banc Central de plaça de Catalunya a l'abril

La direcció cancel·la els desplaçaments de la plantilla i estudia replantejar la política d'obertures a escala europea

FILE PHOTO: Items for sale are displayed inside of a Primark store in the Brooklyn borough of New York, U.S. September 20, 2019. REUTERS/Lucas Jackson/File Photo

FILE PHOTO: Items for sale are displayed inside of a Primark store in the Brooklyn borough of New York, U.S. September 20, 2019. REUTERS/Lucas Jackson/File Photo / Lucas Jackson (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La multinacional irlandesa de moda Primark ha decidit replantejar les seves accions comercials a Barcelona davant dels nous casos de coronavirus detectats a la ciutat. La companyia argumenta que «per política de prevenció del grup Associated British Foods (propietària de Primark) des de la seu de Dublín han pres la decisió de cancel·lar els desplaçaments de la plantilla i estan valorant la repercussió a escala internacional que això suposarà». La decisió de la central podria tenir efectes en l’obertura prevista de la seva nova ‘flagship’ de Barcelona, que ocuparà l’edifici de l’antic Banc Central de la plaça de Catalunya. La suspensió d’actes relacionats amb l’obertura va obligar a posposar aquesta setmana trobades amb representants de l’Ajuntament de Barcelona, segons fonts del consistori.

La nova botiga s’havia d’obrir el pròxim abril com a mostra de l’aposta decidida de la marca per Espanya, el seu segon mercat en importància després del Regne Unit. La marca va facturar al voltant de 1.550 milions d’euros, segons l’últim balanç conegut. 

Al marge de les causes adduïdes per la direcció de Primark per al replantejament d’obertures, la defensa dels interessos de la seva plantilla, s’intueix que la multinacional no vol obrir noves botigues en un moment d’incertesa sanitària, menys flux de turistes i carestia de productes procedents de la Xina. Fa uns dies, la companyia va reconèixer que bona part de les peces que ven procedeixen de la Xina i que malgrat haver elevat l’inventari en previsió de l’Any Nou Xinès, si la situació de falta de producte es prolonga hauran de buscar nous proveïdors.

La botiga de la confluència entre la Rambla i la plaça de Catalunya serà la segona més gran de la cadena a Espanya, amb gairebé 7.000 metres quadrats repartits en sis plantes. L’edifici, que va protagonitzar l’assalt del 1981 al Banc Central, ha anat canviant d’hostes que no hi han arrelat gaire, com a conseqüència d’una arquitectura complexa. No obstant, la seva ubicació sembla idònia per a la venda de productes de preu baix com els de Primark, i amb el turista com principal ‘target’ comprador.  

Primark esperava una alça de les vendes a l’actual exercici entorn del 2,5%, tot i que l’actual conjuntura i el previsible increment dels costos de les peces en origen espera que el benefici operatiu disminueixi.

Notícies relacionades

«L’activitat comercial va ser particularment bona el novembre i el desembre, però es va debilitar el gener i el febrer davant d’unes dades comparativament molt fortes de l’any anterior», va explicar la companyia.

Primark operava 375 botigues a final de febrer, després d’inaugurar tres nous establiments (Sevilla, Kiel i Milà) i la companyia mantenia fins ahir un fort pla d’obertures el pròxim trimestre, amb obertures al Regne Unit, els EUA, França, Itàlia, Bèlgica, Espanya, Alemanya i Polònia. 

Primark, en xifres

La multinacional holandesa Primark gestiona 375 establiments i una superfície de vendes de prop d’1,5 milions de metres quadrats.