Danone xifra en 100 milions l'impacte del coronavirus en les seves vendes fins al març

La companyia francesa va reduir un 17,9% el seu benefici el 2019, fins a 1.929 milions

zentauroepp52492333 danone200226110053

zentauroepp52492333 danone200226110053 / Charles Platiau

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

El grup francès d’alimentació Danone va obtenir un benefici net atribuït de 1.929 milions d’euros el 2019, cosa que representa una baixada del 17,9% respecte del resultat de l’any anterior, va informar la multinacional, que espera un impacte negatiu en relació amb l’epidèmia de coronavirus d’uns 100 milions d’euros en les seves vendes del primer trimestre.

Danone assumeix que les condicions econòmiques el 2020 seguiran sent particularment volàtils i incertes en general, incloent-hi dificultats específiques en uns quants mercats importants, com l’Argentina, amb la pressió addicional sobre l’economia mundial des de principis d’any del brot de Covid-19 originat a Wuhan (Xina).

En concret, la companyia francesa inclou en les seves previsions per al 2020 un impacte del Covid-19 d’uns 100 milions d’euros en vendes perdudes, principalment en el negoci d’aigües a la Xina, fet que paralitzarà el creixement comparable de les seves vendes del primer trimestre.

La multinacional anticipa també un increment interanual del voltant del 5% dels costos de matèries primeres estratègiques, malgrat que l’impacte del Covid-19 sobre les matèries primeres estratègiques el 2020 segueix sent incert.

Així mateix, Danone preveu un impacte del virus al calendari per al reposicionament de ‘Mizone’ respecte del pla inicialment previst per al març, cosa que fa perillar la temporada d’estiu.

Notícies relacionades

«Tot i que no podem actualment predir la durada i l’abast de l’impacte del Covid-19, ens mantindrem extremadament atents i vigilant de prop la situació, col·laborant amb les autoritats locals», va indicar la companyia.

D’aquesta manera, per al 2020 la firma francesa espera assolir un creixement del seu benefici per acció recurrent en l’entorn del 5%, assumint un creixement de les seves vendes comparables d’entre el 2% i el 4%, davant l’anterior pronòstic d’un augment d’entre el 4% i el 5%, així com un increment del 15% del marge operatiu recurrent, una dècima per sota del previst anteriorment.

Temes:

Coronavirus