31 maig 2020

Anar al contingut

Relacions laborals

CaixaBank i sindicats firmen un nou pla d'igualtat i desconnexió digital

L'entitat bancària i les centrals arriben a un acord després de quatre anys de negociacions

El Periódico

CaixaBank i sindicats firmen un nou pla d'igualtat i desconnexió digital

PIERRE-PHILIPPE MARCOU

CaixaBank i els sindicats amb representació entre els treballadors han firmat aquest divendres, després de quatre anys de negociacions, un nou pla d’igualtat per a la companyia, que introdueix reformes respecte a la conciliació familiar i laboral, un nou protocol d’assetjament, millores per garantir la desconnexió digital i la cobertura de baixes. Així ho ha fet públic la companyia i les centrals mitjançant els seus respectius comunicats.

L’entitat bancària ha rubricat el seu compromís amb la paritat de gènere i, per visibilitzar i incentivar el talent femení, promet augmentar el nombre de directives fins que, el 2021, el 43% dels llocs de direcció estiguin ocupats per dones. Actualment, segons ha detallat la companyia, l’esmentat percentatge se situa en el 41,3%.

Els sindicats han aplaudit l’acord. Per CCOO, es tracta d’un «macroacord amb grans avenços i millores laborals pràctiques i efectives» en igualtat, conciliació, promoció, retribució, salut, inclusió, temps de treball o treball remot. «Contempla millores reals i tangibles», ha remarcat el sindicat, que ha assegurat que el II Pla d’Igualtat elevarà les condicions de treball i els drets de tota la plantilla.

Per la seva banda, la central SECB ha explicat que per presentar les seves propostes es va fer ressò de la veu de la plantilla, que demandava un pla que abordés els canvis socials i laborals ocorreguts en aquests anys, posant especial èmfasi en la conciliació. «Hem aconseguit un acord que empara el nostre dret al descans i que establirà les bases per recuperar el respecte al nostre temps personal que desgraciadament sembla que havíem perdut», ha assenyalat l’organització sindical.

Desconnexió digital

A partir d’ara, es limitarà l’enviament de comunicacions entre les 19.00 hores i les 8.00 hores del dia feiner següent, mentre que fora d’aquesta franja horària s’utilitzarà la configuració d’enviament retardat per fer arribar els missatges al destinatari. Igualment, es garantirà el dret a la desconnexió digital durant el període que durin les vacances, dies d’assumptes propis, lliurances, caps de setmana, reduccions de jornada en setmana de festa major, així com els permisos, incapacitats, reduccions de jornada i excedències.

A més, les reunions per a qualsevol activitat es convocaran dins dels límits de l’horari laboral de cada persona i les persones que ocupin llocs de responsabilitat o equips al seu càrrec hauran d’abstenir-se de donar directrius de treball per qualsevol mitjà fora de les franges horàries establertes en el present protocol, entre altres aspectes.

El compliment del protocol serà exigible una vegada realitzades les accions de formació i sensibilització exigides, per a la qual cosa s’estableix un termini màxim de tres mesos des de l’entrada en vigor.