DESPRÉS DE LA POLÈMICA AMB AYUSO
El Mobile reafirma la seva aliança amb Barcelona: «No ens en anem enlloc»
El president de GSMA, John Hoffman, espera captar 110.000 visitants amb una ampliació del congrés mòbil i una nova aliança amb el Sónar
El MWC, amb contracte amb la Fira fins al 2023, se celebrarà del 24 al 27 de febrer

zentauroepp51870749 barcelona 22 01 2020 econom a presentaci n del mwc del 20200122105601 /
El Mobile World Congress no se n’anirà a Madrid. Així ho ha remarcat aquest dimecres el conseller delegat de GSMA, John Hoffman, en la presentació de la que serà la seva catorzena edició a Barcelona, on opera des del 2006. Entre bromes i ironies, el màxim responsable de l’esdeveniment ha rebutjat així les amenaces de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, que va assegurar que pretenia arrabassar a la Ciutat Comtal i a l’Hospitalet de Llobregat la seva condició d’amfitriones. «El Mobile no se’n va enlloc i això inclou Madrid», ha etzibat. «De vegades no sé d’on els periodistes traieu la informació».
El MWC té contracte amb la Fira per seguir a Barcelona fins al 2023. Més enllà d’aquesta data, segons Hoffman, són tot especulacions. El congrés de telefonia mòbil més important del món espera rebre en aquesta pròxima edició fins a 110.000 visitants de fins a 200 països i territoris, 3.000 expositors, 8.000 consellers delegats i alts càrrecs i delegacions de 170 governs. «Barcelona és la nostra marca mundial global, estem molt contents de tornar a ser aquí», ha remarcat.
Entre el 24 i el 27 de febrer els recintes de Montjuïc i Gran Via de Fira de Barcelona acolliran un congrés que afrontarà el futur de la indústria amb exposicions, presentacions i xerrades sobre la intel·ligència artificial, el 5G, la privacitat i la seguretat de les dades digitals i la protecció del medi ambient. Tot això, diposant de fins a 43 pavellons nacionals o regionals, en què Catalunya comptarà amb un estand central. «Abans això era un congrés de mòbils, però ara ja no», ha afegit Hoffman. A més d’empreses de telecomunicacions, el MWC tornarà a acollir altres grans mercats també afectats per la transformació digital, com el sanitari i el del motor.
L’impacte econòmic del MWC es preveu que sigui de fins a 492 milions d’euros i permeti la creació de 14.100 llocs de treball temporals. Segons dades del congrés, entre el 2006 i el 2020 el seu impacte total ha sigut de 5.300 milions d’euros i l’ocupació temporal creada ascendiria a 128.200 llocs de treball.
CANVI CLIMÀTIC I PARITAT
En el pla social, el MWC ha posat el focus en el canvi climàtic i en la paritat de gènere. D’una banda, aquesta pròxima edició espera tornar a ser la fira mundial més gran de carboni neutral, rècord que ha ostentat en els últims quatre anys, segons Guinness World Records. Tot i que la fira no elimina completament el seu impacte ecològic, Hoffman ha assegurat que intenten compensar-ho potenciant l’energia geotèrmica o finançant la plantació d’arbres. De l’altra, fins a un terç dels 900 ‘speakers’ del Mobile seran dones. El seu objectiu final és arribar a un equilibri del 50%. «Som una indústria dominada pels homes, però això està canviant», ha apuntat.
Aquesta pròxima edició de la fira mòbil tindrà tres braços: el MWC; el Four Years From Now (4YFN), la plataforma per a les noves generacions de ‘start-ups’ que busquen finançament per impulsar les seves idees; i el YoMo, dedicat a potenciar la connectivitat digital de nens d’entre 8 i 16 anys. El 4YFN espera rebre 25.000 assistents, la majoria del panorama català i espanyol, mentre que el YoMo ho ha xifrat en 30.000 professors i estudiants.
ALIANÇA AMB EL SÓNAR
Notícies relacionadesEn aquesta edició del MWC no tot serà serietat i negocis. Hoffman ha presentat Xside, una aliança amb el Sónar amb la qual potenciaran activitats immersives sobre tecnologia i música i xerrades sobre la digitalització de la mà de pioners del sector com ara el prestigiós ‘dj’ Richie Hawtin.
Amb això, els responsables del MWC i del Sónar pretenen no només congregar diferents comunitats per parlar del futur digital, sinó també oferir un espai més distès amb xous visuals i concerts de la mà de reconeguts artistes. Hoffman ha volgut il·lustrar aquesta cara més relaxada i festiva traient-se, per sorpresa, l’americana, la corbata i la camisa per quedar-se en una samarreta negra de màniga curta promocionant aquesta aliança amb el Sónar. L’Xside estarà obert a tot el públic i serà de dilluns a dimecres entre les 11 i les 23 hores.
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada