Descomptes d'hivern

Fidels i curiosos inauguren les rebaixes

El Corte Inglés espera haver registrat el 7 de gener tres milions de visites en tots els seus centres

El petit comerç demana a Pedro Sánchez que doni «màxima prioritat» a regular les rebaixes

rebajas / periodico

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

A les 9.30 hores d’ahir una trentena de persones esperaven a les portes de Primark a la Gran Vía madrilenya per aconseguir les primeres gangues de les rebaixes d’hivern. Mitja hora més tard a El Corte Inglés de Preciados n’eren potser un centenar. Però les dues xifres s’allunyen molt dels milers de persones que s’amuntegaven davant les portes dels grans magatzems fa una dècada; avui només queden els més fidels, alguns curiosos i els qui canviaran regals.

«No s’hi veu gaire gent; pensàvem que n’hi hauria més», explica una parella alacantina a les portes d’El Corte Inglés de Preciados. Estan de viatge a Madrid per passar les festes i han aprofitat per acudir a primera hora del matí a la tradicional obertura de portes dels grans magatzems. «Venim a mirar, no a comprar res en especial, al que sorgeixi», asseguren. Aquesta és la tònica habitual del primer dia de rebaixes: clients que «miraran» i veuran si es troben alguna ganga.

Tot i que també hi ha gent per a qui les rebaixes són pura tradició. És el cas d’Almudena Jiménez i la seva família, que, com cada 7 de gener, queden per esmorzar xocolata amb xurros i després van de rebaixes. «Hem arribat a venir amb tots els nets, preníem la xocolata i després l’àvia donava una quantitat a cada net perquè fes les seves compres. Però ha canviat tot molt», diu la seva germana.

El Corte Inglés preveu tres milions de visitants durant la primera jornada, en què el més buscat pels clients és la roba i el calçat, amb descomptes de fins al 50%. Les expectatives per al període són bones, segons expliquen. «La campanya de Nadal ha sigut bona i això implica que la campanya de rebaixes també ho serà», diu el director del centre de Preciados, Joaquín Benítez.

Notícies relacionades

Inditex, un altre gegant, no donen xifres, però la botiga de Zara a la Gran Vía madrilenya doblava aquest dimarts les cues que hi havia en un matí com el del Black Friday, una imatge diferent de la botigues com H&M i Mango –que havien començat dies abans les rebaixes– i en les quals ‘regnava’ una certa calma. Segons un estudi de Fintonic que recull Europa Press, les marques d’Inditex concentraran la despesa mitjana més elevada dels espanyols (82 euros) en moda i complements durant aquesta campanya de rebaixes, seguides per Primark, Kiabi i Mango.   

Els qui també miraran d’esgarrapar vendes durant aquesta campanya són els petits i mitjans comerciants, amb un «optimisme moderat», conscients de la «pèrdua de força» d’aquest període, que abans suposava més del 40% de les vendes de tot l’any. Amb Sánchez acabat d’investir president, des de la Confederació Espanyola de Comerç (CEC) demanen al pròxim Govern que doni «la màxima prioritat» a regular els períodes de rebaixes.