comerç

L''Amazon' de l'Espanya buidada

La plataforma de comerç electrònica per a petits productors de Correus supera els 1.000 productes a la venda

La companyia pública ha incorporat 150 petits productors i manté negociacions amb 3.000 més

zentauroepp51511064 econom a  correos espa a vaciada  yomequedo yo me quedo191228133216

zentauroepp51511064 econom a correos espa a vaciada yomequedo yo me quedo191228133216 / JUANLAFITA

2
Es llegeix en minuts
Pablo Allendesalazar
Pablo Allendesalazar

Periodista

ver +

El moviment centrípet des del món rural cap a les ciutats es produeix des de fa segles, però en els últims temps s’ha accentuat donant lloc al concepte de l’Espanya buida. Moltes d’aquestes persones que deixen els pobles per les ciutats ho fan per elecció pròpia, però d’altres s’hi veuen obligades per lafalta d’oportunitats.Per combatre-ho,Correusva crear el maig passat unaplataforma de comerç electrònicper a petits fabricants locals,Correos Market, que compta ja amb més de 150 productors i1.000 articlesa la venda.

«La nostra idea ferma és lluitar contra el problema creixent de ladespoblació.En un món en què el model de consum s’ha transformat i que cada vegada es distribueixen més paquets, necessitaven un espai que els doni visibilitat», va assegurar el seu president, Juan Manuel Serrano, a principis de desembre durant la presentació d’una campanya de publicitat (#Yomequedo) que va plantejar com el «punt de llançament» real de la iniciativa.

Segell de qualitat

Els productes admesos a la plataforma han de ser elaborats, creats o tractatsa Espanya, complir criteris de qualitat, els seus processos s’han d’haver dut a terme sota un codi de bones pràctiques, fomentar l’ús de materials naturals, comptar amb una denominació d’origen garantida, i garantir l’ús responsable i sostenible dels recursos, així com la responsabilitat social amb què es desenvolupen les activitats.Un auditor extern ho garanteix i en certifica l’accés al Segell de Qualitat de Correos Market.

L’accés a la xarxa de distribució és gratuït per als productors. Correus cobra una «petita» comissió per les vendes, però «res a veure amb les d’altres ‘market plce’, molt més assequible » segons va defensar Serrano, que va emmarcar la iniciativa dins de l’activitat de responsabilitat social corporativa de l’empresa pública, que té com una de les seves prioritats «afrontar el repte demogràfic en l’àmbit rural».

El consumidor no paga l’enviament i rep el producte en unmarge de 24 i 48 hores.Actualment, la majoria dels articles oferts són d’alimentació, sobretot olis, vins i cerveses, però també s’ofereixen productes d’artesania, moda, bellesa i llar.

Creixement

Quan va oferir el servei, Correus preveia tancar l’any amb un total d’uns 100 productors, però va superar aquest llistó el primer mes de funcionament. Actualment manté negociacions amb3.000 mésperquè es vagin incorporant gradualment i puguin distribuir els seus articles a la xarxa de  2.396 oficinesque manté l’empresa a tot Espanya.

Notícies relacionades

La companyia ha invertit uns200.000 eurosa desenvolupar la plataforma i 190.000 euros més a la campanya de publicitat que ha suposat el seu llançament definitiu. Els seus càlculs passen perquè la plataforma li resulta rendible a finals del 2020 i en un futur té previst associar-la amb altres plataformes internacionals perquè els productes puguin arribar també a l’estranger.

L’objectiu de la campanya «és deixar clar que hi ha persones que viuen al poble perquè volen, no perquè no els quedi una altra opció». Durant la presentació de la campanya, Teresa López, presidenta de la Federació de Dones Rurals, va deixar clar que per aconseguir-ho aquestes persones necessiten recolzament: «Nosaltres ens volem quedar al poble, però per a això necessitem que compreu els nostres productes».

Temes:

Correus