comerç
L''Amazon' de l'Espanya buidada
La plataforma de comerç electrònica per a petits productors de Correus supera els 1.000 productes a la venda
La companyia pública ha incorporat 150 petits productors i manté negociacions amb 3.000 més

zentauroepp51511064 econom a correos espa a vaciada yomequedo yo me quedo191228133216 /
El moviment centrípet des del món rural cap a les ciutats es produeix des de fa segles, però en els últims temps s’ha accentuat donant lloc al concepte de l’Espanya buida. Moltes d’aquestes persones que deixen els pobles per les ciutats ho fan per elecció pròpia, però d’altres s’hi veuen obligades per lafalta d’oportunitats.Per combatre-ho,Correusva crear el maig passat unaplataforma de comerç electrònicper a petits fabricants locals,Correos Market, que compta ja amb més de 150 productors i1.000 articlesa la venda.
«La nostra idea ferma és lluitar contra el problema creixent de ladespoblació.En un món en què el model de consum s’ha transformat i que cada vegada es distribueixen més paquets, necessitaven un espai que els doni visibilitat», va assegurar el seu president, Juan Manuel Serrano, a principis de desembre durant la presentació d’una campanya de publicitat (#Yomequedo) que va plantejar com el «punt de llançament» real de la iniciativa.
Segell de qualitat
Els productes admesos a la plataforma han de ser elaborats, creats o tractatsa Espanya, complir criteris de qualitat, els seus processos s’han d’haver dut a terme sota un codi de bones pràctiques, fomentar l’ús de materials naturals, comptar amb una denominació d’origen garantida, i garantir l’ús responsable i sostenible dels recursos, així com la responsabilitat social amb què es desenvolupen les activitats.Un auditor extern ho garanteix i en certifica l’accés al Segell de Qualitat de Correos Market.
L’accés a la xarxa de distribució és gratuït per als productors. Correus cobra una «petita» comissió per les vendes, però «res a veure amb les d’altres ‘market plce’, molt més assequible » segons va defensar Serrano, que va emmarcar la iniciativa dins de l’activitat de responsabilitat social corporativa de l’empresa pública, que té com una de les seves prioritats «afrontar el repte demogràfic en l’àmbit rural».
El consumidor no paga l’enviament i rep el producte en unmarge de 24 i 48 hores.Actualment, la majoria dels articles oferts són d’alimentació, sobretot olis, vins i cerveses, però també s’ofereixen productes d’artesania, moda, bellesa i llar.
Creixement
Quan va oferir el servei, Correus preveia tancar l’any amb un total d’uns 100 productors, però va superar aquest llistó el primer mes de funcionament. Actualment manté negociacions amb3.000 mésperquè es vagin incorporant gradualment i puguin distribuir els seus articles a la xarxa de 2.396 oficinesque manté l’empresa a tot Espanya.
Notícies relacionadesLa companyia ha invertit uns200.000 eurosa desenvolupar la plataforma i 190.000 euros més a la campanya de publicitat que ha suposat el seu llançament definitiu. Els seus càlculs passen perquè la plataforma li resulta rendible a finals del 2020 i en un futur té previst associar-la amb altres plataformes internacionals perquè els productes puguin arribar també a l’estranger.
L’objectiu de la campanya «és deixar clar que hi ha persones que viuen al poble perquè volen, no perquè no els quedi una altra opció». Durant la presentació de la campanya, Teresa López, presidenta de la Federació de Dones Rurals, va deixar clar que per aconseguir-ho aquestes persones necessiten recolzament: «Nosaltres ens volem quedar al poble, però per a això necessitem que compreu els nostres productes».
- Els bars de Gràcia, en peu de guerra per un veto i un error de l’Ajuntament
- El mirador de la Torre de Collserola ofereix vistes gratis
- L’esborrament del mòbil del fiscal
- Xoc entre Vox i l’Església a Catalunya pel cas de Jumella
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- Afganistan: un any de la victòria talibana
- Incendis Feijóo, des d’un lloc de comandament a Lleó, demana el desplegament de l’Exèrcit: «Estem en una crisi nacional i queda el pitjor»
- Dia de l'Assumpció de la Verge ¿Quins centres comercials obren avui 15 d’agost a Barcelona i resta de Catalunya?
- Acord global Ginebra no aconsegueix segellar l’anhelat tractat global per reduir l’impacte del plàstic al món: «Hem perdut una oportunitat històrica»
- Barcelonejant Una botiga de Barcelona convida a entrar a xerrar a qui se senti sol