expectativa de negoci

El TSB tancarà 82 oficines al Regne Unit l'any que ve

El Sabadell presenta a Londres el pla estratègic per a la seva filial en què invertirà 141 milions

El banc es proposa aconseguir un benefici pròxim als 164 milions d'euros al final del pla

zentauroepp49222616 jaime guardiola sabadell190726130641

zentauroepp49222616 jaime guardiola sabadell190726130641 / DAVID CASTRO

3
Es llegeix en minuts
Max Jiménez Botías

TSB, filial britànica del Banc Sabadell, es proposa arribar a un benefici recurrent d’entre 130 i 140 milions de lliures  (entre 152 i 164 milions d’euros) el 2022, la qual cosa li permetrà al banc obtenir una rendibilitat (ROE) pròxima al 7%. Així mateix, té previst fer un important estalvi de costos, la qual cosa implicarà tancament d’oficines (es tancaran 82 sucursals) i baixes incentivades, que s’acompanyaran amb un pla d’inversió tecnològica de 120 milions de lliures(uns 141 milions d’euros). Es proposa, així mateix, incrementar i diversificar la seva cartera creditícia, amb un augment del 5% net anual en els pròxims tres anys. 

Aquestes són les línies bàsiques del pla estratègic (2019-2022) presentat davant dels analistes per la responsable del banc a la Gran Bretanya, Debbie Crosbie, i el conseller delegat del Sabadell, Jaume Guardiola. Els estalvis de costos, després d’absorbir els impactes de l’amortització d’inversions, arribaran a uns 100 milions de lliures(uns 117 milions d’euros), la qual cosa contribuirà a millorar la seva ràtio d’eficiència en 15 punts percentuals.

El pla estratègic es presenta després dels problemes experimentats en la transició tecnològica de la filial britànica que van generar importants pèrdues al banc, de 384 milions d’euros, que van tenir un impacte negatiu en els resultats del banc el 2018, i va provocar el canvi en la direcció de l’entitat financera britànica.

Inversió digital

Al llarg del pla, el banc invertirà més de 120 milions de lliures en el seu procés de transformació digital, incloent el desenvolupament de nous productes i serveis. En aquest, està previst un procés d’ajustament de la xarxa comercial, a fi d’adaptar la seva estructura a la realitat del mercat actual. Aquest ajustament i altres mesures de reestructuració suposaran un impacte en costos de 180 milions de lliures (221 milions d’euros).

El conseller delegat de Banc Sabadell, Jaime Guardiola, ha expressat que «TSB aporta escala i diversificació geogràfica al grup, la qual cosa és una palanca de millora de la rendibilitat en el futur». Guardiola ha afegit que «el pla estratègic que avui presentem estableix les bases per al creixement de TSB, un banc amb un punt de partida privilegiat i un pla ben definit per complir tots els compromisos. Tinc l’absoluta convicció que TSB disposa de l’equip adequat per aconseguir els objectius i per descomptat compta amb tot el recolzament del grup».

Per la seva banda, Debbie Crosbie va argumentar que «la nova estratègia estableix un programa de transformació mitjançant el qual l’entitat podrà simplificar la seva estructura per competir de forma eficaç i enfortir les relacions amb els seus clients».

En aquest sentit, Crosbie ha incidit que «el pla situa TSB en el punt de partida per aconseguir l’èxit en un entorn complex i en un moment en què els clients busquen una cosa diferent i millor. Amb una marca de confiança, una plataforma tecnològica moderna, una àmplia presència a escala nacional, TSB està en una excel·lent posició per aconseguir els seus objectius, tot i que per a això hagin de fer-se alguns ajustaments que ens facin més competitius». 

Simplificació i eficiència 

Segons el pla estratègic, el TSB serà un negoci tecnològicament més avançat i innovador; amb una nova plataforma i una base sòlida sobre la qual modernitzar les seves capacitats i millorar l’experiència dels clients. El banc aprofitarà l’oportunitat que ofereix l’‘open banking’, mitjançant la col·laboració amb empreses ‘fintech’. Actualment col·labora amb Square per oferir serveis als seus clients empreses en el punt de venda. El 2022, més del 90% de totes les operacions es realitzaran directament a través de canals digitals, simplificant l’operativa i completant les operacions en temps real.

El 75% dels clients de TSB seran digitals durant els pròxims tres anys, des de la xifra actual de 56%; i un 70% de productes es contractaran pels esmentats canals davant el 46% actual. Paral·lelament, es dotarà els empleats del banc de més capacitats digitals. 

Orientació al client 

TSB posarà el focus en una oferta diferencial per al seu segment objectiu. Per a això, simplificarà l’operativa i millorarà l’experiència client amb serveis millors i de més valor afegit, combinant el tracte personal a través de la xarxa amb les noves capacitats digitals. TSB ajustarà la mida de la seva xarxa i invertirà en noves sucursals ‘flagship’ en localitzacions estratègiques.

Notícies relacionades

Actualment TSB compta amb més del doble d’oficines per cada 10.000 clients que la mitjana nacional al Regne Unit (1,6 davant 0,8, respectivament). Després d’una revisió i anàlisi minuciosa de la seva xarxa actual, la seva distribució geogràfica així com de les necessitats dels seus clients més vulnerables, ha decidit fer un ajustament de 82 sucursals el 2020. Això suposa passar de 540 fins a les 458 oficines.

El banc es proposa renovar i ampliarà la gamma dels seus productes de crèdit actuals i arribar a més segments de clients. Continuarà invertint i desenvolupant el seu negoci de pimes, amb ofertes de 25 mesos sense comissions i una rendibilitat de l’1% en els comptes d’estalvis, i els seus clients podran obrir un compte per al seu negoci en tan sols 20 minuts.

Temes:

Banc Sabadell