Colau insinua que Agbar va influir en el Suprem en la sentència sobre la gestió de l'aigua
L'alcaldessa denuncia una «mena de feudalisme judicial» que afavoreix els grans poders econòmics
19/11/2019 La alcaldesa de Barcelona, Ada Colau, durante su intervención en la inauguración de la Smart City Expo World Congress 2019, en Barcelona a 19 de noviembre de 2019. /
Aquest divendres, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha insinuat que Agbar ha influït en el Tribunal Suprem perquè aquest dictés una sentència al seu favor en el conflicte relatiu a la gestió de l’aigua. L’alcaldessa ha remarcat que el seu govern continuarà «treballant per remunicipalitzar l’aigua». «No ens deixarem intimidar per aquesta decisió», ha afirmat.
En declaracions a RAC-1, Colau ha qualificat d’«estrany» que la nova sentència sigui una «esmena a la totalitat» a què va dictar inicialment el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que, al contrari que el Suprem, va donar la raó al’Ajuntament de Barcelona i va invalidar la societat mixta Aigües de Barcelona, constituïda el 2012 per Agbar i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
.@AdaColau: "Tenim una primera sentència que ens donava la raó sobre la gestió de l'aigua i deia que s’havia fet malament. Ara arriba el Suprem i per sorpresa de tothom fa una esmena a la totalitat. És estrany reobrir un judici per arribar a una conclusió totalment contrària"
— El món a RAC1 (@elmonarac1) 22 de noviembre de 2019
Segons el parer de Colau, hi ha «detalls que criden l’atenció», entre aquests que «la causa ha canviat tres vegades de sala fins a arribar, oh casualitat, a la sala que va determinar que la sentència de les hipoteques no es podia aplicar». «No és normal», ha dit l’alcaldessa.
Notícies relacionadesDesprés d’assegurar que Agbar té un conveni amb Consell General del Poder Judicial (CGPJ) per formar jutges en matèria d’aigua, Colau ha denunciat que hi ha una «mena de feudalisme judicial» que afavoreix en general els grans poders econòmics.
La sentència del Suprem complica els plans de remunicipalització del servei de l’aigua del Govern de Colau i de l’AMB, que és sòcia de la companyia concessionària, però que s’hi oposa per ésser un projecte procedent de l’etapa en què Xavier Trias (l’antiga CiU), amb recolzament del PSC, presidia l’àrea. Els comuns tenien l’esperança que el Suprem invalidés la societat mixta, que s’ocupa del cicle de l’aigua per a una àrea d’uns tres milions d’habitants, per encarrilar els seus plans de remunicipalització, ara més complicats.
- Barcelona, protagonista Dones en Joc, un motor de canvi social
- TELEVISIÓ I MAS La final de Copa
- llums i ombres DE L’ALTA COMPETICIÓ ¿Per què Alcaraz i altres esportistes d’elit se saturen?
- TENNIS | open banc sabadell Fils es corona a Barcelona en una setmana perfecta
- CICLISME Paula Blasi guanya l’Amstel Gold Race i fa història
