Incidència en el subministrament

La planta de Seat a Martorell continuarà parada fins dilluns com a mínim

La firma automobilística manté les línies paralitzades després de l'incendi en una empresa de complements

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Les línies de producció de la planta de Seat a Martorell continuaran parades, fins dilluns 25 com a mínim, després de no haver pogut reestablir la cadena de subministraments. Un incendi en la companyia de complements Faurencia dimarts passat va deixar sense estoc suficient de cablatge per als models que es fabriquen a Martorell i, de moment, Seat no ha trobat una alternativa viable per tornar a produir. Empresa i sindicats han pactat aquest dijous al matí desconvocar els torns del que queda de setmana, tal com han confirmat fonts de les dues parts.

Notícies relacionades

L’incendi a Faurencia ha provocat, de moment, que Seat hagi desconvocat els torns de treball des de dimecres a la tarda fins divendres a la nit. Es pot recordar que el cap de setmana, tret de causes extraordinàries, no hi ha torns programats a Martorell. El cost per a la firma automobilística és de 2.200 vehicles no produïts cada dia, segons càlculs de la companyia. «Parar la fàbrica un dia equival a desenes de milions menys d’ingressos per a nosaltres», va admetre fa unes setmanes el president de Seat, Luca de MeoLuca de Meo. I, excepte el personal d’oficines, gran part dels 15.000 treballadors de la firma a Catalunya romandran inactius, sota la modalitat d’«atur tècnic».

Diumenge que ve, a les cinc de la tarda, hi ha prevista una nova reunió per decidir si es reactiven o no les línies de producció. Fonts de Seat van declarar que la companyia està estudiant diferents opcions per intentar reactivar la cadena de proveïment de Faurencia, o bé trobar un proveïdor alternatiu mentre el primer estigui inactiu.