Efectes col·laterals del procés

Seat estudia anar-se'n de Martorell si les protestes a Catalunya continuen

El president de la firma automobilística diu que el grup està estudiant «altres opcions»

3

3 / Mikael_Helsing_2018

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El president de SeatLuca de Meo, ha mostrat la seva inquietud per què els talls de carreteres que s’han produït a Catalunya durant les últimes setmanes, en protesta per la sentència delprocési els efectes sobre la confiança empresarial que aquests hagin pogut originar. El màxim dirigent de la firma automobilística ha dit que el seu grup està estudiant la possibilitat de deslocalitzar la planta fora de Catalunya si les protestes persisteixen. «Si això segueix, el grup té altres opcions», ja que «disposa de plantes a gairebé tot Europa», ha declarat de Meo.

De Meo ha matisat que aquest és més un «temor», que no una «queixa o una advertència»; és el seu «estat d’ànim», segons ha afirmat en una entrevista publicada aquest dilluns per ‘La Vanguardia’. De Meo ha fet aquestes declaracions amb referència a l’episodi viscut a la planta de Martorell el passat 18 d’octubre, quan la companyia va haver de parar la producció de la planta a causa de les afectacions en la circulació de vehicles provocades per les marxes independentistes durant la jornada de vaga. El dirigent de Seat ha reiterat que va decidir tancar la planta de Martorell «per prudència» perquè no sabia si totes les peces podrien arribar, la qual cosa va provocar un mal econòmic de «desenes de milions d’euros».

Notícies relacionades

Luca de Meo ha explicat que, tot i que la inestabilitat no és específica de Catalunya, als inversors els espanta i ha afirmat que la imatge que s’està projectant dels esdeveniments de Catalunya a l’exterior «no ajuda». El dirigent ha asseverat que la seva feina és demostrar que «no passa res operativament, però que, si això segueix, el grup (VW) té altres opcions, disposa de plantes a gairebé tots els països d’Europa».

Per al president de Seat, no té sentit que membres del Govern viatgin a Alemanya per tractar la situació de Seat amb representants del grup Volkswagen, perquè els diran que «em cridin a mi i per a això tenen el meu número de mòbil». «Alguns creuen que la meva feina consisteix a anar a Alemanya a pidolar diners», ha afegit De Meo, que ha asseverat que Seat s’autofinança des de fa quatre anys. Segons De Meo, Seat representa el 4% del PIB de Catalunya i el 12% de les exportacions, a més de ser el primer grup inversor industrial d’Espanya.