La borsa es capgira i entra en pèrdues després del preacord entre Sánchez i Iglesias
El pacte inclou una doble presidència, per al líder de Podem i per a Nadia Calviño
El text firmat apunta a lluitar contra la precarietat laboral i esmenta la «justícia fiscal» i l'equilibri pressupostari

rosas50851260 graf7001 madrid 11 11 2019 la bolsa espa ola ampl a las p 191112154538 /
La borsa espanyola va començar la jornada de dimarts amb discretes pujades, de fins al 0,5%, fins que es va conèixer la notícia del preacord per a la formació de Govern entre els líders del PSOE i Unides Podem, Pedro Sánchez i Pablo Iglesias.
Les primeres notícies de l’acord van arribar als mitjans de comunicació poc abans de les 14.00 hores, però va ser en el moment en què les càmeres de televisió van difondre la imatge dels dos líders firmant l’acord, cap a les 14.30 hores, quan l’Ibex 35 va entrar en pèrdues, amb un lleuger retrocés que al cap d’una hora (cap a les 15.30 hores) arribava ja al 0,36%.
No es tracta d’una caiguda, ni de bon tros, però sí d’un significatiu canvi de tendència en un moment en què les borses europees continuaven conservant els guanys del matí. Cap a les 15.30 hores, la borsa alemanya pujava el 0,53%, la francesa avançava el 0,33%, la italiana es mantenia plana (0,0%) i l’EuroStoxx 50 guanyava el 0,35%.
A les 15.45, els números vermells seguien avançant amb un descens del 0,75% en l’Ibex 35.
En realitat encara es coneix molt poca cosa del preacord polític. Ha transcendit que, si arribés a bon port, hi podria haver una doble vicepresidència en el Govern ocupada per Pablo Iglesias i per l’actual ministra d’Economia en funcions, Nadia Calviño.
Fora d’això, el text firmat pels dos líders inclou referències molt genèriques a qüestions econòmiques sobre combatre la precarietat laboral, justícia fiscal, equilibri pressupostari i control de la despesa pública.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament