REBAIXA DE GAIREBÉ UN 75%

Indignació en les xarxes per una promoció d'Fnac

L'empresa ofereix un mòbil Huawei P30 Pro a 139 euros «per error» i cancel·la les comandes davant l'al·luvió d'encàrrecs rebut

zentauroepp15548337 barcelona 24 03 2011 preparativos en el centro comercial las191028183543

zentauroepp15548337 barcelona 24 03 2011 preparativos en el centro comercial las191028183543

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La promoció delHuawei P30 Pro li està sortint cara a Fnac. Aquest diumenge, l’empresa ha posat a la venda unitats de l’‘smartphone’ de gamma alta a un preu rebaixadíssim de 139,90 euros (124,90 sent soci) i ha rebut una al·luvió de peticions. El problema és que el preu correcte del telèfon de gamma alta és de més de 700 euros, molt per sobre de l’oferta d’Fnac.

L’empresa ha cancel·lat totes les comandes. En uns casos, la raó que ha donat a l’usuari és que s’havia produït un «error informàtic», que ha acabat sent la versió oficial oferta per l’empresa en les seves xarxes socials.

No obstant, alguns clients asseguren que Fnac els ha dit que no els servien el producte«per falta d’estoc», una cosa que ja han criticat que no és certa, ja que el producte ha tornat a aparèixer en la seva pàgina al preu correcte: 744,99 euros.

La queixa dels usuaris (que ha convertit l’etiqueta #afectadosfnac en ‘trending topic’) va més enllà. Molts al·leguen que es van fer socis de l’empresa francesa per estalviar-se 15 euros addicionals en el Huawei (de 139,90 euros que costava a 124,90 si eres socis) i que Fnac els ha cancel·lat l’enviament del producte, però no l’associació (que té un cost de 2 euros).

  

És per això que molts són els usuaris que veuen en aquest «error» una captació massiva de clients de cara a la campanya de Nadal. Sobretot, quan s’ha comprovat que l’empresa no anul·lava la comanda dels que es feien socis.

Rebaixa de gairebé un 75%

El Huawei P30 Pro està considerat com un dels millors mòbils del 2019 i el model estrella del gegant tecnològic xinès.

Tenint en compte la llei, la botiga ha d’assumir qualsevol promoció que hagi publicat, tot i que es tracti d’un error.  És a dir, Fnac hauria de servir la mercaderia al preu estipulat de tots aquells que van completar la compra. Però les cancel·lacions per aquesta raó estan a l’ordre del dia: si la diferència entre el preu real i el publicat és enorme –en aquest cas, la rebaixa era de gairebé un 75%–, la botiga sol cancel·lar la comanda de manera unilateral.

Notícies relacionades

No és la primera vegada que el consumidor se sent estafat per una promoció similar. El juliol passat, la cadena de supermercats Alcampo va oferir a través de la seva web consoles PS4 a l’irrisori preu de 0,01 euros en una botiga de Sevilla, quan en realitat el seu preu real és d’uns 300 euros.

I fa uns quants anys, va ser la cadena de supermercats Wal Mart, als Estats Units, la que va oferir un total de 600 productes d’electrònica, des d’ordinadors fins a televisions, amb descomptes de fins al 98%.