Cimera de l'Empresa Familiar
L'empresa familiar aposta per reformular el model educatiu
L'organització de parents es compromet a impulsar el canvi en una declaració prèvia al seu congrés anual

fcasals43373555 economia desayuno informativo con el presidente del institu180517163830 /
Reformular el model educatiu per adaptar-lo als canvis productius de la revolució tecnològica. És la premissa que s’han compromès a impulsar els presidents de l’Institut de l’Empresa Familiar i de les Associacions Territorials, vinculades en una declaració institucional un dia abans de la inauguració del 22è Congrés Nacional de l’Institut de l’Empresa Familiar.
En un esdeveniment celebrat aquest diumenge a Múrcia –ciutat on se celebra aquest any el fòrum–, l’organització formada per les principals empreses de parents d’Espanya ha posat de manifest la importància de tenir un sistema educatiu de qualitat i adaptat a les noves realitats per «abordar els canvis que està experimentant el món i construir el nou model econòmic del futur».
Espanya continua sent el segon país amb més taxa d’atur de la Unió Europea, amb un 13,8%, segons les últimes dades d’Eurostat del mes d’agost. Una taxa que, en el cas dels menors de 25 anys, ascendeix fins al 32,2%, mentre moltes empreses tenen grans dificultats per trobar personal adaptat als nous llocs de treball.
«Hi ha un evident desfasament entre el nostre sistema de formació i el mercat de treball. I aquesta realitat s’ha convertit en un dels principals obstacles per al creixement empresarial», adverteix l’IEF en la seva declaració, en la qual reconeixen l’educació i la formació com el principal taló de Aquiles d’Espanya. Per això, l’organització que actualment presideix Francisco J. Riberas (Gestamp) demana «actuar ja».
«Sense una formació de qualitat i que faciliti l’accés al món laboral, no es pot parlar d’una veritable igualtat d’oportunitats per als nostres joves», adverteix el ‘lobby’ que proposa dissenyar un nou model educatiu i de formació «més flexible» i orientat «a la realitat» en la qual la digitalització i les noves tecnologies tenen un paper central. «Aquesta pot ser una part del llegat que deixem a les noves generacions», agreguen.
Així, l’organització, les empreses de la qual sumen una facturació total equivalent al 17,5% del PIB espanyol, es compromet a promoure un debat «constructiu» sobre l’educació «sense plantejaments ideològics» i amb l’ajuda activa de tots els agents, des d’empreses i agents socials, fins al Govern i les administracions, passant per partits polítics, experts i la societat en general. «Tenim el convenciment que és factible arribar al consens», auguren.
‘Un pas endavant’
Notícies relacionadesEl Congrés de l’Empresa Familiar, considerat el fòrum empresarial més gran d’Espanya, serà inaugurat aquest dilluns pelrei Felip VI sota el lema ‘Un pas endavant’, amb el qual els empresaris pretenen deixar patent «el compromís i l’actitud» de l’empresa familiar espanyola «davant els grans reptes que se li plantegen al país».
Durant dues jornades –28 i 29 d’octubre–, més de 500 empresaris familiars participaran en un fòrum que aquest any coincideix a celebrar-se dues setmanes abans de les eleccions generals i que comptarà amb la presència de la ministra d’Economia i Empresa, Nadia Calviño; la directora general de Google Espanya, Fuencisla Clemares; el president d’Acciona, José Manuel Entrecanales, o el president del Partit Popular, Pablo Casado. El colofó a la trobada el posarà el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Els Mossos conclouen que l'acusat del crim de Campdevànol va sotmetre la víctima a "maltractament psicològic continu"
- Incident a la ciutat Detenen un home a Girona per agressió sexual després de tocar-li els pits i escopir una noia
- Tribunals Absolt el guàrdia urbà acusat de disparar un sensesostre a Barcelona el 2020
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- El Govern sospesa la mesura ¿Es pot prohibir la compra d’habitatge per especular? ¿Ho pot fer Catalunya? L’estudi en què es basa Illa