sentència del procés

Pimec demana «unitat d'acció» als agents socials per garantir l'estabilitat

La patronal catalana de les pimes, després de constatar «el fracàs absolut de la política», reclama recuperar el camí del diàleg

pimec

pimec

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La patronal Pimec reclama «unitat d’acció» dels agents socials per garantir «l’estabilitat, la cohesió social i el desenvolupament econòmic i empresarial de Catalunya». En un comunicat, l’organització, presidida per Josep González, davant de la imminència de la sentència del Tribunal Suprem sobre elprocés,lamenta el «fracàs absolut de la política» i reclama tornar al «diàleg» i que no es dificulti la convivència.

«Lamentem que el conflicte polític hagi derivat en un procés judicial i no en un procés de diàleg i negociació», afirma la patronal de petites i mitjanes empreses. Al seu torn, l’entitat lamenta «els dos anys de presó preventivaque han patit els encausats» i espera que la resolució del cas «no bloquegi el diàleg ni dificulti la convivència a Catalunya».

Pimec demana a les institucions i partits catalans i espanyols que actuïn «ara amb més perspectiva i grandesa que mai». En la seva nota destaca que «el respecte, el diàleg i la cooperació entre les diferents opcions és imprescindible per a una saludable normalitat democràtica en el funcionament de les institucions i l’autogovern de Catalunya».

Crida

Notícies relacionades

La patronal catalana, que es va mostrar contrària a la vaga general convocada per Intersindical-CSC, amb gran pes al sector públic català, fa una crida a Foment del TreballCCOO Catalunya i la UGT Catalunya per «establir un compromís i unitat d’acció per garantir l’estabilitat, la cohesió social i el desenvolupament econòmic i empresarial de Catalunya, en aquests moments d'excepcionalitat».

La nota de Pimec es produeix un dia després que Foment reclamés, també en un comunicat, «responsabilitat» en la resposta que es produeixi davant de la sentència. També esperava que la sentència obri una nova etapa en què el diàleg, dins de la legalitat, cobri protagonisme.