26 maig 2020

Anar al contingut

TRANSPORT

El nombre de VTC despunta a Barcelona i es frena a Madrid

A Barcelona hi ha actualment 2.141 llicències de VTC

Agencias

El nombre de VTC despunta a Barcelona i es frena a Madrid

El mes passat, enombre de llicències de vehicles de lloguer amb conductor (VTC), els que donen servei a firmes com Uber Cabify, va frenar el continu creixement que havia registrat a Madrid, ja que al tancament de juliol sumaven al voltant de 8.000 cotxes, el mateix volum que un mes abans.

Malgrat això, la capital es manté com la ciutat amb més vehicles d’aquest tipus, que a més acumulen un creixement del 22%, d’uns 1.440 cotxes, des de començaments d’any, segons dades oficials del Ministeri de Foment.

Així, Madrid acapara més de la meitat del total de 15.678 llicències de VTC que es comptabilitzaven en tot el país quan va acabar juliol, un 2,3% més respecte a juny i un 19,5% en comparació a començaments d’any.

D’aquesta manera, en l’actualitat hi ha un d’aquests cotxes per cada quatre taxis, davant la ràtio d’un per trenta fixada a la Llei d’Ordenació dels Transports Terrestres (LOTT) per donar llicències als dos tipus de serveis de trànsit de passatgers en turismes. A Madrid, la proporció ja és d’un per cada dos.

No obstant, el creixement dels vehicles de firmes com Uber i Cabify no és a causa de les concessions de noves llicències per les administracions, sinó a les resolucions judicials fruit del buit legal que el sector va registrar entre el 2009 i el 2015.

A més, té lloc malgrat que cinc comunitats autònomes han aprovat normes per regular aquests vehicles als seus territoris. Es tracta de Catalunya, València, les Balears, el País Basc i Aragó, en totes s’obliga a demanar un d’aquests cotxes amb una determinada antelació.

Barcelona

Barcelona, malgrat la nova normativa i que Uber va deixar d’operar a la ciutat després de la seva aprovació, el nombre de VTC a la ciutat va continuar despuntant el juliol, quan va créixer un 3,2%, fins a un total de 2.141 llicències, tot i que continua donant un descens anual del 6,2%.

En l’actualitat, està suspesa com a mesura cautelar pels tribunals la norma que eleva de quinze minuts a una hora l’antelació per contractar el servei d’un VTC a Barcelona.

En el cas de València, compta amb 198 vehicles d’aquest tipus, 21 més que un mes abans i un 14% més que a començaments d’any, malgrat les noves restriccions.

Noves ciutats

El creixement d’aquest sector també deriva de l’expansió de firmes com Uber i Cabify per noves ciutats. La plataforma nord-americana ha estès els seus serveis de VTC a Cadis i la Corunya, mentre que Cabify l’ha portat a Santander i Benidorm.

En aquest sentit, Alacant ha multiplicat gairebé per quatre el nombre de VTCs des de començament d’any, ja que compta amb 377 cotxes comparat amb els 108 amb què va começar l’exercici, i s’ha convertit en la quarta ciutat del país amb més vehicles d’aquest tipus. A la Corunya ha crescut un 32%, fins a sumar 251 vehicles, mentre que a Cantàbria es mantenen estables, al voltant dels 150.

No obstant, Màlaga es manté com a tercera ciutat amb més cotxes d’aquest tipus després de Madrid i Barcelona, amb 1.506. En el costat oposat, Sòria, Tenerife i Las Palmas continuen sense tenir cap VTC. 

Temes: Transports