MOBILITZACIONS A L'AEROPORT DE BARCELONA

Un afectat per una cancel·lació: «Ens han deixat a l'estacada»

Els viatgers que s'han quedat sense volar denuncien desinformació i falta d'alternatives

«Ens han tingut mitja hora tancats al bus en meitat de la pista», denuncia una passatgera

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

2
Es llegeix en minuts
Helena López

La Sonia agafa el seu fill petit, d’un any, en braços, mentre el més gran, de cinc, s’entreté com pot amb la seva cosina a la cua del taulell 409 de la T-1, l’habilitat per Vueling per atendre els viatgers amb criatures afectades pels vols cancel·lats (“la penitència per a la resta és a partir d’aquí”, assenyala sense perdre l’humor un treballador de la companyia).No l’agafa només perquè no s’escapi –que probablement també– sinó perquè no porta cotxet. “Se l’ha emportat el meu marit. Ell ja és aJerez. Se n’ha anat amb cotxe per portar tots els trastos. A nosaltres ens han de ficar en algun vol aJerezavui sí o sí. Ja ho tinc tot allà”, assenyalava la dona poc abans de les cinc de la tarda. El seu vol, cancel·lat, era el que havia de sortir a les 13.05 hores, el mateix que havien d’agafar elBlas i l’Agustina, que a aquella hora de la tarda ja tenien clar que les seves vacances havien acabat allà. 

“Vam trucar ahir [per divendres] i ens van dir que el vol no estava afectat. Hem vingut tres hores abans per si de cas. Primer ens han canviatla porta d’embarcamentquatre-centes vegades, ens han pujat en un bus i ens han tingut mitja hora tancats a la pista; ens tornen a terra i ens diuen que està cancel·lat. Se’ns n’han tret les ganes. L’únic que volem és que ens tornin els diners i marxar a casa. Ens hem gastat els 54 euros que ens ha costat el taxi des de Badalona, però tenim clar que ja no viatgem, després de tenir-nos de porta a porta com una pilota i de deixar-nos a l’estacada”, explica molt enfadat el matrimoni. “Diuen que és per les pluges, però no ens ho creiem”, afegeixen. No són els únics.

Solidaritat entre viatgers

Notícies relacionades

A aquella hora de la tarda, l’alternativa que la companyia donava als afectats per la cancel·lació d’aquest vol aJerezera un altre voldilluns a les sis de la tarda, però no a Jerez, sinó a Sevilla. Alternativa que els donaven a l’arribar a aquestes finestretes després de fer cua debades al’oficina d’atenció al client. 

Malgrat quel’ambient a la resta de l’aeroport és relativament tranquil per tractar-se de l’últim cap de setmana de juliol, a les dues cues hi ha els característics nervis i la no menys característica solidaritat entre viatgers, compartint informació (o desinformació), experiències i consells. La Rebeca explica que havia de tornar a París en el vol de les cinc de la tarda i que no s’ha assabentat que el cancel·laven fins que ha arribat el seu torn en el check in. La Maribel havia de tornar a Palma a les 14.05 i li han dit que fins demà fins a les set del matí, res...