CONFLICTE AL PRAT

Calvet defensa la plantilla d'Iberia i demana que no es tracti el Prat com un «aeroport de segona»

El conseller de Territori exigeix que dilluns es reprenguin les negociacions i denuncia la sobrecàrrega de treball de la plantilla

zentauroepp49226005 aeroport eco190726185801

zentauroepp49226005 aeroport eco190726185801 / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts

Elconsellerde Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va carregar aquest dissabte contra Iberia Handling al qual acusa de no complir els compromisos adquirits l’any passat i que han portat a la vaga els treballadors de terra de la companyia al’Aeroport de Barcelona. Calvet ha pres partit per la plantilla al denunciar un “greuge comparatiu” i una desproporció “brutal i alarmant” entre els empleats del Prat amb els de Barajas. “Aquí Iberia només té 2.000 treballadors per un miler d’operacions, en canvi a Madrid en té 7.000 per 1.300”, va lamentar Calvet.

El conseller ha exigit que Iberia “no tracti el Prat com una instal·lació de segona”. Calvet també ha reclamat que dilluns la companyia torni a negociar amb els sindicats, i ofereixi unes relacions laborals “dignes” per resoldre un “conflicte anunciat des de fa un any”.

Notícies relacionades

La Generalitat exigeix “solucions” a Iberia en el conflicte laboral que té amb els treballadors de terra de l’Aeroport de Barcelona i que afecten centenars de vols i milers de passatgers. Un conflicte laboral que Calvet ha recordat que “estava anunciat” des de l’any passat, i en què l’empresa no ha complert els compromisos adquirits. El conseller acusa la companyia d’anar a la negociació amb “les mans a les butxaques” i no haver afrontat el problema. El titular de Territori ha recordat que el nombre d’operacions és “similar”, mentre que en nombre de treballadors la desproporció “és brutal i alarmant”. En concret, ha explicat que el Prat registra prop d’un miler de moviments d’aeronaus entre enlairaments i aterratges, mentre que Barajas en comptabilitza 1.300 cada dia. En canvi, a l’aeroport madrileny Iberia té contractades 7.000 persones, mentre que al català només 2.000, a més moltes de manera eventual.

Calvet ha recordat que l’Aeroport de Barcelona és una instal·lació “molt important” per a l’economia catalana i deixa clar que ha de ser “totalment actiu i amb la màxima operativitat”. El conseller considera que el problema no són les condicions de mercat que fan que Iberia Handling assisteixi bona part dels vols que operen a Barcelona, sinó que la companyia ofereixi “condicions dignes” als seus treballadors.