primer semestre

MásMóvil guanya un 23% menys malgrat batre rècord d'ingressos

El quart operador va obtenir 645.000 noves altes netes de banda ampla fixa i mòbil postpagament en el primer semestre

masmovil

masmovil

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

MásMóvil va registrar unes pèrdues netes de 34 milions d’euros en el primer semestre per la recompra del bo convertible del fons Providence, que no implica sortida de caixa. Sense aquest efecte, el quart operador va obtenir un benefici net ajustat de 54 milions d’euros en el primer semestre del 2019, un 23% menys que en el mateix període de l’any anterior, malgrat haver assolit xifres rècord de facturació, ingressos per servei i Ebitda.

Els ingressos totals de la companyia en el primer semestre es van elevar fins als 792 milions d’euros, un 17% més que en el mateix període de l’any passat amb un accelerament en el segon trimestre de 409 milions d’euros. Els ingressos per serveis han sigut els millors de la seva història amb un increment del 24% respecte a l’any passat, fins a assolir els 688 milions d’euros, per sobre de l’objectiu del 22% anunciat per a aquest any.

Per la seva banda, l’Ebitda també va registrar un nou rècord de 216 milions d’euros (un 40% més), mentre el marge d’Ebitda en el primer semestre va augmentar des del 23% del primer semestre de 2018 fins al 27% del primer semestre del 2019.

Més clients

Notícies relacionades

El jove operador lidera la captació de clients al mercat espanyol de les telecomunicacions amb 645.000 nous clients de banda ampla fixa i postpagament mòbil captats en el primer semestre de l’any. Durant el segon trimestre, el grup va assolir 313.000 altes en aquests segments, una xifra molt similar a l’assolida el mateix trimestre de l’any passat. D’aquests clients, 199.000 són clients de postpagament mòbil i 114.000 de banda ampla fixa –aquesta xifra millora les 110.000 altes de banda ampla fixa del mateix trimestre de l’any passat–, sent el setè trimestre consecutiu amb un nivell de captació.

Al tancament del primer semestre, MásMóvil comptava amb 8,3 milions de clients, un 28% més que l’any passat, dels quals, més de 7 milions són de mòbil (5,2 milions pertanyen al segment de postpagament, un 19% més que l’any passat) i més d’1,2 milions de banda ampla fixa, un 65% més que l’any anterior. El 78% del total de clients de banda ampla són de fibra òptica.