Anar al contingut

Aerolínies

Ryanair planeja retallades i tancament de bases per la crisi dels 737 MAX de Boeing

La companyia revisa el seu creixement per a l'estiu del 2020 del 7% al 3%

Sara Ledo

Ryanair planeja retallades i tancament de bases per la crisi dels 737 MAX de Boeing

Kacper Pempel

Les conseqüències sobre els avions 737 Max de Boeing involucrats en dos sinistres fatals en l’últim any que han deixat 346 víctimes mortals persisteix. L’última aerolínia a canviar de plans ha sigut la companyia de baix cost irlandesa Ryanair a l’assenyalar que els retards en l’entrega d’aeronaus podrien suposar "retallades i tancament" d’algunes de les seves bases a Europa.

Ryanair és una de les aerolínies que més Boeing 737 Max té demanats, en concret, 135 i encara no n’ha rebut cap, per la qual cosa ha decidit repassar les seves programacions de cara a l’hivern que ve i a l’estiu 2020. La companyia espera rebre el seu primer avió Max 200 entre el gener i el febrer de l’any 2020, una data que trastocaria una mica els seus plans, perquè com que només pot rebre entre sis i vuit avions nous al mes, arribaria a l’estiu del 2020 amb 30 entregues d’avions 737 Max de Boeing, és a dir, uns quants menys dels que tenia previstos que ascendien a 58 fins a l’estiu del 2020. "Aquest número podria augmentar o disminuir, depenent de quan el 737 Max de Boeing torni realment als serveis de vol", afirma la companyia.

Segons explica en un comunicat el dirigent de la ‘low cost’, Michael O'Leary, Ryanair "espera que [els 737 Max de Boeing] tornin a volar abans de finals del 2019, no obstant, es desconeix la data exacta", per la qual cosa Ryanair revisarà el seu programa d’estiu de l’any que ve. Una decisió que passa per reduir la taxa de creixement de l’aerolínia del 7% a 3%, així com una retallada de cinc milions de clients, al rebaixar els 162 milions de passatgers previstos a 157 milions aproximadament, que implicaria retallades i tancament de bases. 

"Aquest dèficit en les entregues d’avions requerirà algunes retallades i tancaments de base per a l’estiu del 2020, però també per al calendari d’hivern del 2019",  explica Michael O'Leary. "Estem iniciant una sèrie de converses amb els nostres aeroports per determinar quines de les bases de Ryanair amb resultats deficients haurien de patir aquestes retallades o tancaments a curt termini a partir de novembre del 2019. També consultarem amb la nostra gent i els nostres sindicats per planificar i implementar aquests talls", afegeix O'Leary.