18 febr 2020

Anar al contingut

INTERNACIONALITZACIÓ

Correus inverteix 5,7 milions a crear una filial a la Xina

L'objectiu és obrir un centre de gestió de paquets aquest mateix any

Eduardo López Alonso

Correus inverteix 5,7 milions a crear una filial a la Xina

Correus va anunciar aquest dilluns una inversió de 5,7 milions d’euros en la creació d’una filial a la Xina per gestionar directament un centre d’admissió i classificació de paquets al sud-est asiàtic. La societat postal pública materialitza d’aquesta forma el seu objectiu de situar-se físicament en un dels punts amb més trànsit postal del món en el marc de la seva estratègia d’internacionalització, iniciada a Portugal aquest mateix any. 

En el cas de la Xina, Correus ha acordat constituir una societat conjunta, que es denominarà KCG eCommerce Solutions, juntament amb Kerry Logistics Network, firma que cotitza a la Borsa de Hong Kong, i Global Freigh Systems, companyia privada xinesa. Kerry Logistics Network tindrà la majoria del capital d’aquesta firma conjunta, en la qual Correus comptarà amb una participació del 35% i farà aquesta inversió de 5,7 milions d’euros.

Aquesta societat s’encarregarà de promoure la construcció d’un centre d’admissió i classificació de paqueteria al sud de la Xina, a uns 100 quilòmetres de Hong Kong. El centre s’aixecarà sobre una parcel·la d’uns 200.000 metres quadrats i tindrà una capacitat inicial per gestionar mig milió de paquets diaris, segons va informar Kerry Logistics Network. 

La Xina, mercat estratègic

La Xina és el mercat mundial més gran de comerç electrònic, tant en la generació de paqueteria com en el seu consum, amb més de 50.000 milions de paquets intercanviats el 2018, el 8,8% cap a l’exterior. Aquesta operació permet a Correus accedir a un mercat que exporta més de 4.000 milions de paquets anualment, amb projeccions mitjanes de creixement superiors al 20% en termes interanuals fins al 2022. A ple rendiment, el processament de la nova planta equival a 25.000 paquets per hora, la qual cosa suposa uns 500.000 paquets al dia, si les màquines estan operatives 20 hores al dia.

Correus assegura que comptarà amb representació en el consell d’administració i el comitè de direcció de la societat conjunta, en què, a més, "tindrà posicions de supervisió en àrees de gestió claus".

L’operadora va destacar que el seu futur centre a la Xina s’ubicarà en una zona considerada com "l’àrea de comerç digital transfronterer més actiu del món", atesa la seva proximitat a diversos aeroports nacionals i internacionals. Un d’ells és el de Hong Kong, que actualment és el que registra més trànsit de càrrega del món i constitueix la porta de sortida internacional per al 80% dels enviaments generats en aquesta part del planeta.

Correus emmarca el desembarcament a la Xina no només en la seva estratègia d’internacionalització, sinó també en la de convertir-se en un dels principals gestors de la paqueteria que genera el comerç 'online'. Així, amb aquesta operació, la societat postal pública busca "posicionar-se com un operador de referència en el trànsit de paqueteria des de l’origen, aprofitant el creixement de l’activitat procedent del comerç electrònic".

Per això, Correus aposta per la "captació 'in situ' de potencials clients i per millorar els marges finals de distribució per una millor preparació, traçabilitat i predictibilitat de la demanda". De moment, la firma que presideix Juan Manuel Serrano considera que aquesta operació els permet accedir a un país que és el mercat mundial més gran de comerç electrònic. 

Temes: Correus