Resultats anuals

Vodafone Espanya redueix els seus ingressos un 5,5% en l'exercici del seu adeu al futbol

La companyia defensa que la seva nova estratègia comercial tindrà resultats a «mitjà termini»

zentauroepp33288507 barcelona  barcelon s  23 03 2016   econom a   una mujer hab180716130405

zentauroepp33288507 barcelona barcelon s 23 03 2016 econom a una mujer hab180716130405 / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

No ha sigut un bon any per a Vodafone Espanya. La companyia va renunciar aquest any a emetre ‘El Partidazo’, la Champions i l’Europa League, cosa que va provocar una guerra de descomptes per no perdre clients que va desembocar en un ERO de 1.200 treballadors i va suposar una important retallada d’ingressos per a l’empresa. En concret, els ingressos totals de la filial espanyola de la companyia anglesa van ascendir a 4.688 milions d’euros, un 5,5% menys que a l’exercici anterior, segons ha informat aquest dimarts en un fet rellevant a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Els ingressos per servei de Vodafone a Espanya van arribar als 4.275 milions d’euros en el conjunt de l’any fiscal –de l’1 d’abril del 2018 al 31 de març del 2019–, cosa que suposa un 6,4% menys que l’any anterior en termes orgànics (un 5,3% excloent l’impacte de les tarifes d’acabament mòbil). En l’últim trimestre, els ingressos per servei van caure un 8,9% respecte al mateix període de l’exercici anterior, fins als 1.014 milions.

Segons apunta Vodafone Espanya, la caiguda d’ingressos es deu principalment al reposicionament de preus del mes de maig passat, "orientat a guanyar en competitivitat", i a la decisió de no renovar els drets del futbol "per la seva falta de rendibilitat" –Vodafone es queixa del que les condicions regulatòries fan que la compra d’aquests drets sigui molt elevada perquè el càlcul es fa a través de tots els clients de televisió de pagament que ascendeixen a 1,3 milions– que van portar a una forta batalla comercial protagonitzada per agressius descomptes a tot el sector.

Notícies relacionades

No obstant, Vodafone Espanya considera que la seva aposta pels continguts i la millora de les condicions dels seus plans de preus "permetran a la companyia guanyar competitivitat a mitjà termini". Així, segons l’operadora, iniciatives llançades després de l’abandonament del futbol, com les primeres tarifes mòbils del mercat sense límit de dades, han aconseguit "limitar" la pèrdua de clients durant l’exercici: poc més de les 100.000 baixes en contracte de telefonia mòbil i banda ampla fixa, i 50.000 en televisió, i han aconseguit augmentar el nombre de clients de fibra en 141.000.

Enl’últim trimestre, Vodafone Espanya va reduir els seus clients mòbils en 56.000 (davant els 106.000 menys del segon trimestre i els 94.000 del tercer trimestre) fins a quedar-se amb 11,4 milions. En banda ampla fixa, la base de clients va tornar a créixer, amb un guany net de 1.000 clients, fins a arribar als 3,2 milions i també en fibra amb 60.000 usuaris més i tancar l’any amb 2,9 milions. Per la seva part, la televisió va sumar 36.000 nous abonats (1,3 milions en total).

Temes:

Vodafone