Resultats semestrals

La guerra del futbol passa factura a Vodafone España: ingressa un 3,2% menys fins al setembre

La companyia perd 98.000 clients de televisió en el seu primer semestre per la sortida del futbol

vodafone

vodafone

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La guerra del futbol comença a tenir resultats. Vodafone ha perdut 98.000 clients de televisió i ha reduït els seus ingressos en un 3,2% en el primer semestre del seu any fiscal (1 d’abril al 30 de setembre) a Espanya, a causa de la decisió de no adquirir El Partidazo de la Liga ni la Champions.

Vodafone va facturar un total de 2.421 milions d’euros de l’abril al setembre, un 3,2 % menys que el que va obtenir fa un any. D’altra banda, els ingressos per servei de la filial espanyola de la companyia britànica es van situar en els 2.205 milions d’euros, un 4,7% en termes orgànics menys que en el mateix període de l’any anterior (7,2% en el trimestre).

A més, el marge de l’ebitda també es va reduir en 7,5 punts percentuals en el semestre davant el mateix període de l’any anterior, fins al 22,4%, a causa dels ingressos més baixos, els costos d’adquisició més grans i la retenció per la batalla comercial, el creixement dels costos d’accés a l’engròs a la xarxa de fibra i l’augment del preu del futbol en la temporada 2017-2018 respecte a l’anterior.

Caiguda comercial en el segon trimestre

Si fa uns dies Telefónica confirmava el millor trimestre comercial dels últims deu anys, aquest dimarts Vodafone no pot dir el mateix: en el segon trimestre de l’any (1 de juliol al 30 de setembre), quan es va desencadenar la guerra del futbol, Vodafone va tenir una caiguda del 7,2% dels ingressos, que es van situar en 1.091 milions d’euros, així com un descens dels clients de televisió de pagament: 66.000 persones menys. Una disminució relacionada amb una reducció similar dels clients de banda ampla fixa en el trimestre (69.000 menys).

No obstant, segons precisa la companyia en un comunicat, la decisió de no adquirir El Partidazo ni les competicions europees començarà a tenir un impacte en els comptes de la companyia l’any que ve. "Inicialment la reducció de costos serà petita, ja que Vodafone continuarà oferint aquesta temporada 8 partits de La Liga Santander. L’impacte complet de la reducció de costos es recollirà en els comptes de la companyia a partir del setembre del 2019", detalla la nota.

Telefonia mòbil

Respecte al mòbil, la cartera de clients amb contracte de telefonia mòbil va descendir en 106.000 en el segon trimestre, però gràcies als bons resultats aconseguits tres mesos abans, el semestre va donar un saldo positiu de 35.000 clients. La companyia té 11,58 milions de clients mòbils.

Notícies relacionades

Una cosa similar al que va passar amb la fibra, que malgrat un descens de 5.000 persones en el segon trimestre, la base de clients va augmentar en 32.000 en els primers sis mesos de l’any i es va situar en 2,8 milions, un 9,2% més que un any abans.

D’altra banda, el nombre de clients 4G va arribar als 9,27 milions fins al setembre, un 9,6% més que fa un any.