amb Air Nostrum i Acciona o en solitari
L'operador francès SNCF negocia un AVE 'low cost' per competir amb Renfe
El desembre del 2020 s'obre el negoci de trens d'alta velocitat a la competència
Un AVE de Renfe (a la dreta) aturat a l’estació de Figueres-Vilafant al costat d’un TGV de la SNCF, el 9 de gener passat. /
La companyia ferroviària pública francesa SNCF vol entrar a Espanya a competir amb Renfe en transport de viatgers en trens d’alta velocitat quan el desembre del 2020 aquest negoci s’obri a la competència.
Per a això, SNCF negocia una eventual aliança amb Ilsa, l’operador ferroviari privat d’Acciona i la família fundadora d’Air Nostrum, si bé està disposat a entrar a l’AVE espanyol en solitari en el cas que l’esmentada associació no rutlli, segons informa el diari francès 'Les Echos' en la seva edició d’aquest dilluns.
L’empresa francesa ha confiat la firma Rothschild que l’assessori en aquesta matèria i estaria disposada a entrar al mercat ferroviari espanyol en solitari amb un servei de ‘low cost’. Aquest eventual tren AVE de baix cost competiria ambl’AVE ‘low cost’ que Renfe assegura que està dissenyant a fi de treure’l abans que s’obri el mercat.
Possibles aliances d’Acciona
Acciona, a més de la SNCF, també negocia la seva eventual aliança amb la companyia ferroviària pública alemanya Deutsche Bahn i amb l’NTV italiana, el primer operador privat d’aquest país.
El president d’aquest grup constructor i d’energies renovables, José Manuel Entrecanales, va avançar recentment, en ocasió de la presentació dels resultats anuals, que estava ultimant associar-se amb un operador ferroviari europeu a fi d’entrar en el transport de viatgers amb tren AVE.
"Estem tenint converses amb tres possibles operadors europeus", va revelar a començaments d’aquest mes Entrecanales, que va expressar la seva confiança a decantar-se per un d’ells "ben aviat", en tot cas, "abans de l’estiu".
Notícies relacionadesSegons va detallar, Acciona preveu mantenir "almenys" el 50% del capital d’Ilsa, la firma que canalitza el seu nou negoci ferroviari, davant el 70% que actualment controla, una vegada incorpori el soci. Així mateix, Entrecanales va avançar que, un cop s’esculli el soci, la seva filial ferroviària dissenyarà un pla de negoci per entrar a explotar serveis de transport de viatgers amb tren pels principals corredors d’Alta Velocitat a partir del 2021.
Acciona estima que l’entrada en aquest negoci requerirà una inversió en trens d’uns 500 milions, a executar gradualment i a partir d’aquesta data. No obstant, aquest import dependrà del grau de disponibilitat de trens de lloguer que hi hagi al mercat i del model de negoci que pactin els socis.
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- CONGRÉS ¿Què és una moció de censura i com funciona? Terminis i altres claus
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque