comerç

Mercadona inverteix 29 milions en els uniformes dels seus empleats de botiga

El disseny és més ergonòmic i estarà implantat a tots els establiments de la cadena el 22 de juliol

VESTUARIO NUEVO DE LOS TRABAJADORES DE CENTROS DE MERCADONA, REPORTAJE EN C4347 PERIODISTA AZZATI, PUERTO DE SAGUNTO , VALENCIA.

VESTUARIO NUEVO DE LOS TRABAJADORES DE CENTROS DE MERCADONA, REPORTAJE EN C4347 PERIODISTA AZZATI, PUERTO DE SAGUNTO , VALENCIA. / @jc_barbera / MERCADONA

2
Es llegeix en minuts
J. M. Berengueras

Els clients habituals de Mercadona –la cadena líder de la distribució a Espanya– notaran que alguna cosa ha canviat quan entrin al seu supermercat habitual. La companyia ha començat aquest dilluns a substituir els actuals uniformes dels seus treballadors de botiga (tant els que atenen el client com el personal de magatzem) per un nou disseny més ergonòmic modern. La companyia ha invertit 29 milions d’euros en la renovació del vestuari de la gran majoria dels seus treballadors, ha informat la companyia.

La renovació dels uniformes es fa per fases. Aquest dilluns ha començat l’adaptació progressiva al nou vestuari per al personal dels més de 400 supermercats (d’un total de més de 1.600) que té ja integrat el nou model de botiga eficient a tot Espanya. En la resta d’establiments, el canvi estètic es produirà de forma gradual, amb la data límit del 22 de juliol en ment, que serà quan tot el personal de la firma de botigues ja utilitzi la nova indumentària. A Catalunya compta amb 259 botigues, de les quals 85 estan ja adaptades al nou model.

Una vegada finalitzada la implantació a les noves botigues, començarà el canvi als establiments habituals, que es farà per províncies. Així, al maig estrenaran indumentària les botigues, entre d’altres, de Castelló, Alacant i Balears, mentre que al juny s’adaptaran per exemple als locals de províncies com València, Barcelona, Àvila, Navarra, Madrid i Múrcia. Per al juliol quedaran les comunitats d’Andalusia, Extremadura, Galícia, Astúries, Cantàbria, La Rioja, Aragó i Castella i Lleó, a més d’altres províncies com Girona, Lleida i Tarragona.

Nous teixits

Mercadona ha assenyalat que l’objectiu principal d’aquest canvi és millorar el lloc de treball del personal de botiga amb uniformes més còmodes. Així, ha apostat per teixits elàstics (en pantalons polivalents, manteniment i en el vestit de perfumeria) i millorat el disseny de les camises, canvis que busquen afavorir la mobilitat.

A més, s’han millorat les qualitats a totes les peces, garantint la transpirabilitatmobilitatresistència de teixits i colors. Junt amb aquestes millores ergonòmiques, el nou uniforme també actualitza el seu disseny, més modern i d’acord amb l’estil del model de botiga eficient.

Notícies relacionades

Segons el conveni de la companyia, "al personal que hagi d’anar uniformat segons el costum de l’empresa, se li entregaran dos uniformes". Fonts de la companyia destaquen que compta amb dos uniformes per temporada, és a dir, que els nous dissenys inclouen camisa i pantalons (tant d’hivern com d’estiu), armilla i jaqueta. 

La iniciativa, segons l’empresa, "forma part de les mesures que Mercadona duu a terme per satisfer el treballador" i "reforça la política de recursos humans de la cadena de supermercats".